שתף קטע נבחר
 

פיאג'ו X-אבו 250 - חבילה מאוזנת

הוא לא הכי נוח, לא הכי ספורטיבי ובודאי לא הכי יפה. אבל האבו של פיאג'ו מציע חבילה מאוזנת במחיר מאד אטרקטיבי. טל שביט התרשם

הקטנוע המרכזי בהיצע של יבואנית קטנועי פיאג'ו לישראל, הוא ה-X-אבו. משפחת כלים בתצורת "מנהלים" מוכרת, בשלושה נפחי-מנוע - 125, 250 ו-400 סמ"ק. הפעם בחרנו ב-250, אשר החליף ב-2008 את ה-X8 הוותיק, תוך שימוש בבסיס מכני ותכנון כללי דומה, עם מנוע ותמסורת המשמשים במספר רב של דגמים, כולל בווספה ובג'ילרה.

 


פיאג'ו X-אבו 250: קטנוע מצוין בתנועה עירונית (תצלום: נתי מורל)

 

עד לפני מספר חודשים הוא היה אחד היקרים בקטגוריה, ונמכר עם אחריות של שנה בלבד. בינתיים הוכפלה האחריות, ויחד עם מבצע הוזלות - שהפך קבוע - משמעותי, הצליחה היבואנית להזניק את המכירות המדשדשות בעבר.

 

השורה התחתונה

תמורת כ-25 אלף שקל, ה-X-אבו מהווה חבילה אטרקטיבית במיוחד. למעשה, במונחים של שימושיות ותמורה, הוא עסקה חסרת תחרות כיום. הוסיפו לכך שילוב מנוע-ואריאטור מעולה, אולי היעיל והנעים ביותר בשוק הקטנועים כולו, ומיתלים המהווים פשרה מצויינת בין נוחות לספורטיביות, בלמים מצוינים, מרווחי טיפולים נוחים ועלות אחזקה נמוכה ביותר, ותקבלו מוצר מנצח. כך שלמרות החסרונות, האבו בפירוש מומלץ לרכישה.

 

חסר לכם פירוט? אחרי הטבלה תמצאו כזה בשפע  

 


פיאגו X-אבו 250
פיאג'ו X-אבו 250
פיאג'ו X-אבו 250  
מנוע: חד-צילינדר, קירור מים, 244 סמ"ק, הזרקת דלק
הספק: 22 כ"ס ב-8,250 סל"ד
תמסורת: אוטומטית, ואריאטור
צמיגים: קדמי 120/70-14, אחורי 130/79-13
גובה מושב: 79 ס"מ
משקל: 168 ק"ג
מיכל דלק: 12.0 ליטרים
צריכת דלק (מבחן): 24.7 ק"מ/ליטר
טווח נסיעה: 296 ק"מ
מהירות מרבית 129 קמ"ש
זיוף ספידומטר: 9.3%
מחיר על הכביש: 25,290 ש"ח
אחריות: שנתיים או 24 אלף ק"מ
עלות טיפולים ל-24,000 ק"מ: 3,746 שקלים

 

מנוע וביצועים: את יחידת המנוע-תמסורת של ה-X-אבו פגשנו בעבר, וגם כעת יש לנו בעיקר: המנוע חזק, חלק, שקט ומתאים היטב לוואריאטור, למעט זינוק מהוסס מעט מהמקום. בעיר ה-X-אבו ממש שד, ומחוץ לעיר הגענו עד קרוב ל-130 קמ"ש אמיתיים. צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על קרוב ל-25 ק"מ לליטר, יותר מסביר בהתחשב בתנאי רכיבה מאומצים מהרגיל.

 

מהירות מרבית מעשית (זקוף): 130 קמ"ש

זיוף מד מהירות: 7%+

צריכת דלק ממוצעת: 25 ק"מ לליטר

טווח רכיבה (מיכל מלא לריק): 300 ק"מ

קוטר סיבוב (בין מדרכות): 500 ס"מ

 

נוחות והתנהגות: קשה למצוא דופי בעבודת מיתלי ה-X-אבו, המציעים פשרה מעולה הן ברחובות עירוניים ומשובשים, והן מחוץ לעיר בשעשועי כבישים. צמיג "14 קדמי מאפשר היגוי מצויין, והבלמים חזקים, לינאריים, ומעניקים בטחון. חבל רק שמושב הרוכב - הגבוה מעט עבור רוכבים נמוכים - רך מדי, ובמקרה של משקל מעט גבוה מהממוצע, יגיע ישבן הרוכב למשטח הקשה שמתחת לריפוד. מושב הנוסע קצר מדי, עקב תא-המטען מאחור. רכיבה בשניים תהיה לכן צפופה ולא נוחה. הוסיפו לכך מדרסים לנוסע במקום רגליות נשלפות, ותקבלו עוד סיבה לחוסר-נוחות. משענת הגב מאחור נוחה דווקא, אך המדרסים האלכסוניים עבור רגלי הרוכב, אינם נוחים במיוחד.


קל לרכב, קצת פחות נוח לשבת. הן לרוכב, הן למורכב (תצלום: נתי מורל)

 

בשימוש יומיומי: עם חמישה מטר בין מדרכות, קוטר הסיבוב אינו מזהיר. עם זאת, מבנהו הצר של ה-X ופעולת המנוע-ואריאטור המעולה, עוזרים להשתחלות בין מכוניות. כושר טיפוס מדרכות מאכזב, בעיקר עקב רגלית האמצע המעוגנת לתחתית המנוע. הרגלית ממוקמת אחורה מהמקובל, ולצרוך תפעולה יש לשלוח רגל הרחק לאחור. העמדת הכלי קלה ביותר. רגלית הצד לעומת זאת, אינה מוצלחת. קפיץ ההחזרה מעצבן ומפריע, והקטנוע אינו יציב עליה. אגב, בניגוד למקובל, פתיחת הרגלית אינה מדוממת את המנוע.

 

מיכל הדלק מציע קיבולת נאה של 12 ליטר, אך בפועל נכנסו 10 ליטרים כאשר המחוג נח עמוק בתוך התחום האדום. תאי האכסון של ה-X-אבו מהווים נושא למחלוקת. מדובר בשני תאים מחוברים באמצעות "מנהרה": האחד תחת המושב, השני עם מכסה נפרד בזנב האופנוע - שניהם ניתנים לפתיחה באמצעות מתגים על הכידון.

 

יש מי שמשבחים את הסידור, אנחנו פחות אוהבים אותו, ומעדיפים תא אחד גדול. כך למשל, התא האחורי אינו מכיל את קסדת השואי XR1100 שלנו, הגדולה מהממוצע ומהווה אמת מידה קבועה. פתרונות כמו סבל עם ארגז - גבוה מאד, לא אסתטי - להגדלת יכולת הנשיאה, או מתקן יעודי מסתובב ויקר במיוחד, לא שכנעו אותנו.

 

לוח השעונים קריא ונאה, עם צג קטן במרכז הכולל גם את תצוגת המרחק, עם שני מדים מתאפסים. חבל שהחלפה בין מדי המרחק או איפוסם מתבצעת באמצעות מתג שהוחבא בתוך תא-אחסון קטן תחת ומשמאל לכידון. למראות-הצד של ה-X-אבו יצא בצדק שם רע, מאחר והן נוטות להשתחרר ולפול מטה בחודשי הקיץ - כמו שקרה בכלי המבחן.

 

אחריות, טיפולים, מחיר: ה-X-אבו מכוסה מאז יוני 2010, באחריות של שנתיים או 24,000 ק"מ. מרווחי הטיפולים הארוכים יחסית - כל 5,000 ק"מ - הם נקודה לטובתו. אגב, טיפול 5,000 ראשון הוא ביקורת בלבד וללא תשלום. מדי 10,000 ק"מ מוחלפים שמנים וחלק מרכיבי הואריאטור, ללא רצועה. החלפת רצועה מתבצעת מדי 15,000 ק"מ. התוצאה הסופית היא עלות טיפולים שוטפים הנמוכה בקטגוריה: כ-3,750 ש"ח ל-24,000 ק"מ.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מושב - נקודת תורפה בולטת
צילום: טל שביט
תא אחסון - לא גדול מספיק
צילום: טל שביט
יחידת מנוע-ואריאטור, מהטובות שיש
צילום: טל שביט
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים