שתף קטע נבחר
 

גם במרצדס: קריאה לתיקון עקב בעיה בהגה

יבואנית מותג מרצדס לישראל, חברת כלמוביל, מזמינה כמה מאות בעלי מכוניות היוקרה לבדיקה ותיקון אפשרי במוסך. הסיבה: סכנת אובדן יכולת היגוי ושליטה ברכב

454 בעלי מכוניות מרצדס מדגם C ו-E יוזמנו למוסכי החברה. זאת במסגרת קריאה עולמית לתיקון שעורכת יצרנית מכוניות היוקרה, במטרה לבדוק ובמידת הצורך לתקן את מערכת ההגה. המכוניות שיוזמנו לתיקון יוצרו בין יוני 2009 לפברואר 2010. יבואנית מרצדס לישראל, חברת כלמוביל, אומרת כי במכוניות שיוזמנו לתיקון קיים חשש לדליפת נוזל מצינור המוביל למשאבת תגבור ההגה.

 

  • בעיה דומה במאזדה: ההגה לא עובד? לא נורא

 

מרצדס מזמינה בכל רחבי העולם 85 אלף מכוניות העלולות לסבול מבעיית דליפת נוזל מערכת ההגה. בכלמוביל הדגישו כי "לא קיימת סכנה של אובדן יכולת היגוי ושליטה ברכב, ובמידה וישנה נזילה, ישמע הנהג רעש תוך כדי נסיעה אשר מעיד התקלה. במקרה קיצוני הנהג יחוש קושי בסיבוב גלגל ההגה, בעת תמרון לחנייה במהירות נמוכה".

 

הודעות שפרסמה היצרנית עצמה בכלי התקשורת, מתייחסות לבעיה באופן שונה מעט, ובהתאם למקובל במקרים מעין אלה בארה"ב למשל. "מערכת תגבור ההגה עלולה שלא לתפקד עקב חסרון בנוזל הידראולי במשאבת התגבור. במקרה שכזה עלולה להיווצר בעיית שליטה ברכב, והסיכוי לתאונה יגדל".

 

לדברי כלמוביל, הוראות תיקון הצינור הפגום כוללות בדיקה והידוק בהתאם לצורך. במקרים נדירים במיוחד, כך מוסיפה המחלקה הטכנית בכלמובל, תדרש החלפה של גומיית אטימה. משך הבדיקה או התיקון אם הוערכו ב"עד שעה", והוא יתבצע כמובן ללא כל חיוב. מידע אודות כלי הרכב הנדרשים להגיע למוסך התקבל כבר מהיצרן, והודעה תישלח ללקוחות ולמשרד התחבורה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים