ממריאים: המהירות המרבית תהיה 110 קמ"ש
שר התחבורה, ישראל כץ, החליט לאמץ את מסקנות דו"ח על המהירות המומלצת בכבישי הארץ. המהירות המרבית בכבישים מהירים תעלה ל-110 קמ"ש, ובמקביל תקטן המהירות המרבית ברחובות עירוניים שונים ל-30 קמ"ש בלבד. התקנה תכנס לתוקף מיד ברגע הצבת השלטים
מהירות הנסיעה בכבישי ישראל עוברת שינוי דרמטי. שר התחבורה, ישראל כץ, החליט להעלות את המהירות בכבישים מהירים, ולהוריד במקביל את מהירות הנסיעה המותרת בכבישים בעייתיים - בעיקר רחובות עירוניים צפופים. כץ אימץ בכך מסקנות דו"ח מקיף, אותו הכין צוות מקצועי במשך כשנתיים. ההנחיות ייישומו בשטח, מיד עם הצבת התמרורים הנדרשים בכבישים השונים. במשרד התחבורה מבהירים כי השינויים אינם מחייבים חקיקה מיוחדת.
יש לציין כי כבר בשנת 1993 נקבע כי מהירות ייעודית לדרך מהירה תעלה מ-90 ל-110 קמ"ש, אולם בפועל הוגבלה מהירות זו ל-100 קמ"ש בלבד. כיום - ומשנת 2002 עם פתיחתו - ניתן לנהוג במהירות של 110 קמ"ש בכביש 6 בלבד.
- עתירה לבג"צ: בטלו את מצלמות המהירות
- המשטרת מתעלמת - עברייני המהירות מזוכים
- הרשות מגלה: "אין תאונות במהירות אפס"
בהתאם להמלצות הדו"ח, תעלה מהירות הנסיעה המותרת מ-100 ל-110 קמ"ש בכבישים המהירים הבאים:
- כביש מספר 1 בין תל אביב לירושלים
- כביש 431 בין מודיעין לראשון לציון
- כביש 4 בין ראשון לציון ואשדוד
לפי משרד התחבורה, בכבישים אחרים דוגמת כביש 2 (תל אביב-חיפה) נתיבי איילון וכביש עוקף באר שבע, תעלה המהירות המותרת מ-90 ל-100 קמ"ש. מכיוון שמדובר בכבישים מהירים, אומרים במשרד התחבורה כי יבחנו אפשרות להעלות גם בכבישים אלה את המהירות המרבית ל-110 קמ"ש.
יחד עם העלאת המהירות המותרת, מאמץ כץ גם את ההמלצות להוריד את המהירות המרבית בכבישים הבאים:
- דרך נמיר תל אביב - מ-80 ל-70 קמ"ש
- שדרות בן גוריון בבאר שבע - מ-60 ל-50 קמ"ש
- מתחם ורחוב באזל בתל אביב, מ-50 ל-30 קמ"ש
שר התחבורה אומר עוד היום כי הנחה את אנשי משרדו לתאם עם משטרת ישראל כי נהגים אשר יעברו את המהירות המותרת בפחות מ-10% בכל הכבישים, לא יחשבו כעברייני תנועה ולא ירשמו נגדם דו"חות. יש לציין כי מאז החלה משטרת ישראל לאכוף את מהירות הנסיעה באמצעים שונים, היא נמנעת מחלוקת דו"חות לנהגים אשר עוברים בפחות מ-10% את המהירות המותרת.
במשך שנים ארוכות הייתה עמדתה הרשמית-למחצה של משטרת התנועה, כי יש לאכוף את עבירת המהירות ביתר שאת, מכיוון שמדובר בעבירה חמורה, המשפיעה באופן ישיר על חומרת התאונות. עם זאת, במהלך השנים התבטאו לא פעם בכירי משטרת התנועה ביחס למהירות הנסיעה המרבית המותרת, באומרם כי יש להעלותה עד אפילו ל-120 קמ"ש בכבישים מסויימים.