בן אליעזר נזף ב-1,400 עובדי משרד התמ"ת
בצעד נדיר כינס השר בירושלים את כל עובדי משרדו והביע חוסר שביעות רצון מרמת השירות שלהם. "אני דורש מכם את מה שאני דורש מעצמי, אני השר היחיד שעובד ביום שישי", אמר. עובדת שהגיעה מחיפה: "מרגישה כאילו קיבלנו עונש קולקטיבי"
שר התמ"ת בנימין בן אליעזר כינס הבוקר את כל 1,400 עובדי משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה מכל רחבי הארץ במשרד התמ"ת בירושלים. הצעד יוצא הדופן ש"זקני" המשרד אינם זוכרים כמוהו כבר הרבה שנים, נראה מסקרן עוד יותר בהתחשב בעובדה שהכנס שהשר ערך לעובדים נמשך רבע שעה בדיוק.
נראה כי הסיבה לכנס היא תלונות שהגיעו למשרד על השירות שהוא נותן ללקוחותיו – בעלי עסקים ועובדים ובכללם, למרבה המבוכה, עובדי המשרד עצמם. "ממש לא הבנתי מה הוא רוצה", אומרת עובדת של המשרד שהגיעה הבוקר מחיפה לירושלים. "אני מרגישה כאילו קיבלנו עונש קולקטיבי. לא הבנתי מה הקטע. יכול להיות שזה קשור לפרשת העובדים שפנו לפיקוח, אבל הוא לא דיבר על זה בכלל".
עובדי משרד התמ"ת היום בירושלים
הפרשה שהעובדת דיברה עליה עוסקת בקבוצת סטודנטים המועסקים במשרד ולא היו מרוצים מהתנאים שקיבלו. העובדים אף טענו כי שכרם הולן אף שבהנהלת התמ"ת מכחישים את הטענה מכל וכל.
הכתובת לתלונות כאלה בקרב עובדי מדינה בנציבות שירות המדינה, אך העובדים פנו לאגף הפיקוח על חוקי עבודה שבמשרד התמ"ת עצמו. לאחר שנדחו, הסטודנטים פנו לתקשורת ויצרו מבוכה לשר ולצמרת משרדו. השר עצמו אומר כי הוא מתייחס לעובדי המשרד בהערכה וכי זימן אותם בגלל שנתקל בבעיות בשירות הלקוחות של המשרד.
"אני יוצא בשש בבוקר מהבית"
בנאום שנשא בפני העובדים אמר בן אליעזר: "זו הזדמנות בשבילי להודות לכם ולומר שאני גאה בכם. אני מכיר את השירות הציבורי במשרדי ממשלה רבים ויש כאן אליטה של המקצוענים ביותר. מצד שני, אנחנו משרתי ציבור. שר או פקיד נבחר לשרת מדינה ולא לפקד ולדבר מגבוה. לשרת! צריך להתייחס לציבור בצורה טובה ותרבותית ולהבין שתפקידנו הוא שליחות. מותר להגיד לאזרחים לא, אבל אפשר לעשות זאת בצורה נאותה וגם לחבק.
"יש סקרים שבדקו את שירות הלקוחות במשרדי הממשלה והציבו אותנו במקומות האחרונים, זאת בניגוד מוחלט למעשים של כולנו. אני דורש מכם את מה שאני דורש מעצמי. אני השר היחיד שעובד ביום שישי ואני גאה בכך שאני יוצא בשש בבוקר מהבית וחוזר באחת בלילה (בימי חול – ת.ג).
"הטלפון שלי תמיד פתוח ובכל משרד שהובלתי הייתי מקום ראשון במתן שירות. יש אנשים שמתייחסים לתשובה שלנו כאל עניין של חיים ומוות: העובד במצוקה, המובטל שאין לו מה לאכול, מי שהיה במצוקה יודע מה זאת מצוקה. לכן קראתי לכם. הבעיות נגרמו בגלל מיעוט קטן ואני רוצה להמשיך לעבוד איתכם כמו אבא שמלווה משפחה".
בנוסף, אמר השר ל-ynet: "אני מתקשר לפעמים למשרד ועונים לי רק אחרי שמונה דקות. זה לא צריך להיות ככה. בשביל לא להבהיל את העובדים, אני לא אומר להם בטלפון שזה אני, אבל רציתי שהם ידעו על כך".
מדד הבירוקרטיה: התמ"ת דווקא עלה
איגוד לשכות המסחר מפרסם מדי שנה את "מדד הבירוקרטיה", המודד את הקשיים שמערימים הפקידים במשרדי הממשלה השונים על לקוחותיהם. משרד התמ"ת צנח בסקר של השנה שעברה למקום האחרון, וייתכן שזוהי אחת הסיבות לתחושה הלא נעימה של השר ולדברים שאמר לעובדים. ואולם, במדד הבירוקרטיה של השנה משרד התמ"ת דווקא זינק למקום השלישי.