yellow מקימה מתחמי קפה ומכולת
רשת חנויות הנוחות של פז תפתח 45 חנויות חדשות עד שנת 2012, בקונספט חדש שיכלול חנות מכולת לשם השלמת קנייה, ובית קפה. היעד של yellow: הפיכת תחנות הדלק למתחם קמעונאי והכפלת המכירות תוך 4 שנים
מתחנת דלק למתחם קמעונאי: רשת חנויות הנוחות yellow של פז החליטה לשנות את פני החנויות שלה, ותשדרג אותן מרשת חנויות לעצירה על הדרך, לחנויות מכולת משולבת בבית קפה, שיימכור קפה של לוואצה ושלל מאפים, בלב מתחם שיכלול חנויות נוספות.
בנוסף, הרשת תגדיל את מספר חנויותיה עד 2012, מ-230 ל-275 חנויות. הקפה והמכולת ישמשו, לפי החברה, כמנועי צמיחה להכפלת קצב המכירות בימים קשים בשוק הדלק.
"נכפיל את המכירות תוך 4 שנים", אמר היום מנכ"ל חברת פז, יונה פוגל, במסיבת עיתונאים שנערכה בבית השגריר האיטלקי, לכבוד שיתוף הפעולה עם לוואצה. לפי החברה, במחצית הראשונה של 2010 רשמה yellow גידול של 17% במכירות. ב-2009 מחזור המכירות שלה הסתכם ב-519 מיליון שקל. הרווח הנקי של קבוצת פז כולה במחצית הראשונה של 2010 עמד על 258 מיליון שקל.
"כיום אנחנו לא מדברים על תחנה או חנות, אלא על מתחם", אמר פוגל. "עד סוף 2012 נקים נוסף ל-46 המתחמים הקיימים עוד עוד 14 מתחמים".
הרשת כבר שדרגה 35 חנויות בפינת בית קפה, ועד סוף השנה יצוצו פינות כאלה ב-80 חנויות נוספות. yellow גם תמכור במתחמיה מכונות קפה ביתיות של לוואצה ב-699 שקל ו-50 שקל לקפסולות. לפי נתוני החברה, 70% מהישראלים מעדיפים לשתות קפוצ'ינו ו-30% שותים אספרסו, ומכירות הקפה כבר מהוות כ-12% מכלל מכירות הרשת.
לצד ההתפתחות בתחום הקפה, ברשת מקווים שהפיכת חנות הנוחות למכולת, תגרום לעוצרים בתחנת הדלק לרכוש מורי יסוד ו"השלמה" בתחנה. כך שכשאדם חוזר הביתה בסוף היום, הוא יוכל לקנות את החלב בחנות הנוחות, כל זאת, לנוכח סגירתן לאחרונה של שתי חנויות "yellow בעיר".
לפי יורם אייל, סמנכ"ל קמעונאות בחברת פז, yellow הגדילו את תמהיל מוצרי המכולת ל-250 מוצרים, מתוך 11 קטגוריות מובילות, כגון מוצרי חלב, לחם מוצרי פארם וניקיון. "יותר ממחצית לקוחות yellow נכנסים לחנות בלי קשר לתדלוק", אמר.