שר התחבורה הורה לטפל מיידית במוקדי סיכון
דו"ח הכבישים המסוכנים שהתפרסם אתמול (ד'), עשה כנראה את שלו. שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הכריז כי הנחה את החברה הלאומית לדרכים (מע"צ) לטפל במוקדי הסיכון. הרשות הלאומית: אנחנו שבעי רצון
מוטב מאחור מלעולם לא. שר התחבורה, ישראל כץ, דורש מאנשי משרדו לבחון באופן מיידי את דו"ח הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שהתפרסם אתמול (ד') ב-ynet. בלשכת השר אומרים היום כי החברה הלאומית לדרכים (מע"צ) התבקשה לטפל במוקדי הסיכון שנחשפו על-ידי הרשות, בהתאם לחומרתם, ולדווח אחת לחודש למנכ"ל משרד התחבורה, יעקב גנות, על קצב התקדמות הטיפול במוקדי הסיכון.
- תעלומה: לאן נעלמו 100 מיליון שהבטיח כץ לרשות?
בדו"ח שפרסמה אתמול הרשות, תועדו 147 נקודות בעייתיות בכבישים שונים בכל רחבי הארץ (ק ובץ Word), לפי רמת הסיכון ודחיפות הטיפול. הרשות בדקה בסך הכל 500 מוקדי סיכון אפשריים, על-ידי אנשי מקצוע מטעמה. חלק מהנקודות המסוכנות אותן גילה הצוות המקצועי של הרשות, נחשבות למסוכנות, ממוקמות על צירי תנועה ראשיים ומהירים, ודורשות טיפול מיידי.
מיד לאחר פרסום דו"ח הרשות ב-ynet, אמרו במשרד התחבורה כי "הוקם צוות בינמשרדי מיוחד האמון על הטיפול במוקדי סיכון בכבישי הארץ, בו חברים נציגים של משרד התחבורה, החברה הלאומית לדרכים, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ומשטרת ישראל. הצוות מיפה את כל מוקדי הסיכון בישראל, ודירג אותם על-פי רמת חומרתם ודחיפות הטיפול בהם, בהתאם לתוכנית רב-שנתית שנקבעה על-ידי הצוות"
מומחי תחבורה אמרו אתמול ל-ynet, כי הודעה זו מבהירה למעשה את מורת רוחו של שר התחבורה מהדו"ח המפורט שפרסמה הרשות, למרות שהיא יושבת כחברה מהמניין בוועדה בינמישרדית העוסקת במוקדי סיכון בכבישים. "מדוע לא הגישה הרשות את ממצאי הדו"ח לוועדה בו היא חברה, ועדה אשר אמורה להחליט על סדרי עדיפויות באשר לטיפול במוקדי סיכון?", שאל אחד המומחים.
"אין ספק שאוריאל לין, האיש החזק כרגע ברשות, מעוניין להוכיח שהוא חי וקיים ורלוונטי, ושהוא אינו עומד לשמש בובה על חוט להחלטות שר התחבורה", אמרו היום גורמי בטיחות שלא לייחוס. "הוא מעוניין להוכיח גם שהרשות היא גוף שחי ופועל, ועשה זאת גם בדו"ח מפגשי כביש-מסילה לא תקינים, שפרסם רק לפני זמן קצר. אלא שהמעשים האלה מראים כי תקווה לסנכרן בין כל הגופים העוסקים בבטיחות בדרכים, לא זוכה לתמריץ דווקא, אלא אולי אף להיפך", הוסיפו.
היום פרסמה כאמור לשכת השר הודעה נוספת, לפיה הנחה שר התחבורה את אנשי משרדו, לבחון בעיון את הנקודות שהעלתה הרשות. ברשות הלאומית הגיבו לכך בשביעות רצון.