קבלו הצצה לאופנוע שונה לגמרי, בכאילו
חברה אסטונית מעוניינת לשווק אופנוע בעל מראה יוצא-דופן, ושלל טכנולוגיה מתקדמת. עיון מדוקדק בכלי מעלה שהוא בהחלט יוצא דופן. מקורי? לא כל-כך
ב-2008 התאספה באסטוניה קבוצת יזמים, מהנדסים ומכונאים בעלי עבר בעולם המירוצים, והחליטה להחיות שם מן העבר הרחוק: Renard, מותג אופנועים עלום-שם שהוקם ב-1938 בטאלין, בירת אסטוניה, ושרד עד שהמפעל הושמד בהפצצה ב-1944. אלא שהקשר בין רנארד של אז לזה של היום, מתחיל ונגמר בשם. האופנוע העכשווי אותו יצרה החבורה המוכשרת, אשר מכונה בקיצור רנרד GT, הוא משהו שונה מאד מהמיינסטרים הדו-גלגלי.
כך נראה הרנארד החדש
למעט מנוע מקורר-אוויר מיושן שמקורו - מכל היצרניות דווקא - במוטו-גוצי, היתר מאד חדשני. השלדה המינימליסטית היא מבנה מונוקוק עשוי קרבון, קשיח במיוחד וקל משקל - רק 11 ק"ג. בתוכו אגב משולבים כבר מיכל הדלק ובית מסנן האוויר. גם מבנה המתלה הקדמי עשוי קרבון, ותורם את חלקו כמובן למשקל הקל. התוצאה הסופית היא כי למרות שימוש במנוע מיושן וכבד, האופנוע שוקל 190 ק"ג בלבד.
החברה מצהירה על הספק מרבי של 125-130 כ"ס מהמנוע בנפח 1,151 סמ"ק, ועל מהירות מרבית של 230-250 קמ"ש. מדוע בערך? כי אפילו בהודעה לעיתונות לא נוקבים יצרני האופנוע במספר אחד, אלא בשניים. בעיקר מתגאים שם אנשי רנרד בהתנהגות כביש מדויקת ומושחזת במיוחד. "זהו אזמל מנתחים על שני גלגלים", אומר ההודעה הרשמית. בשלב זה הושלם כבר פיתוח אב-טיפוס ראשון, ובכוונת החברה האסטונית להתחיל את שלב הייצור הסדרתי ב-2011.
אין ספק שהתיאור, הנתונים והעיצוב מרשימים מאד, ואילו לא היינו יודעים אחרת, כנראה שההתלהבות הייתה סוחפת לגמרי. אבל הרנרד GT הכה-מרשים הוא למעשה חיקוי חסר-בושה של אופנוע יוצא-דופן אחר, שהקדים אותו במספר שנים - ה-Wraith של חברת Confederate האמריקנית. התמונות לפניכם, היו אתם השופטים.