אתם בחרתם: "חתונה מאוחרת"
סרטו של דובר קוסאשווילי נבחר על ידי גולשי ynet מבין 300 סרטי קרן הקולנוע הישראלי, לרגל חגיגות ה-30 לקרן. קוסאשווילי: "מלא בגאווה". מנכ"ל הקרן: "הסרט סימן דרך חדשה". ב-24.10 תוכלו לצפות בסרט ללא תשלום כאן ב-ynet
כ-300 סרטים יצאו במימון קרן הקולנוע הישראלי מאז הקמתה לפני 30 שנה. רבים מהם נחשבים יצירות מופת, שזכו להצלחה בארץ וכן בחו"ל. כחלק מחגיגות ה-30, ביקשנו מכם, גולשי ynet, לבחור מביניהם את הסרט האהוב ביותר.
היום (א') אנו שמחים לבשר כי הסרט האהוב עליכם הוא "חתונה מאוחרת" של הבמאי דובר קוסאשווילי. לרגל הזכייה, ביום ראשון הבא (24.10) יוכלו גולשי ynet לצפות בסרט מתחילתו ועד סופו ללא תשלום, החל מ-21:00 ועד חצות.
צפו בטריילר של "חתונה מאוחרת"
ב"חתונה מאוחרת", שיצא לאקרנים ב-2001, השתתפה סוללה מרשימה של שחקנים ובראשם ליאור אשכנזי ורונית אלקבץ בתפקידים הראשיים. לצדם שיחקו מוני מושונוב, איה קורן, רוזינה קמבוס, מיכאל מושונוב ועוד. הסרט סיפק הצצה נדירה אל חיי המשפחה בקהילה הגרוזינית בישראל, והתמקד במאבק בין המסורת לחברה המודרנית.
"חתונה מאוחרת" נחשב לסרט פורץ דרך בקולנוע הישראלי. הוא זכה להצלחה קופתית עצומה בבתי הקולנוע, זכה לשבחים רבים מהמבקרים, גרף עשרה פרסי אופיר ואף נכנס לתחרות בפסטיבל קאן באותה שנה - הישג שפרץ את הדרך להצלחות ישראליות רבות בפסטיבלים בינלאומיים בהמשך.
קוסאשווילי, ברכות על הזכייה (צילום: אורן אגמון)
"למי שאוהב את הסרט והצביע בשבילו, אני מודה לכם בכל מאודי", אמר קוסאשווילי בתגובה להודעת הזכייה, "הכתרתם את הסרט 'חתונה מאוחרת' כסרט הישראלי האהוב עליכם ביותר.
הכבוד שהענקתם לסרט ממלא אותי גאווה ומעודד אותי להמשיך ולנסות לרגש אתכם בסרטים חדשים".
קוסאשווילי, שסרטו החדש "התגנבות יחידים" ייצא בחודש הבא לאקרנים, הוסיף: "אני מאושר מאוד גם בשביל מוני מושונוב, ליאור אשכנזי, רונית אלקבץ ואמא שלי, שבלעדיהם כבר אי אפשר לדמיין את הסרט. ברכות חמות למפיקי הסרט מארק רוזנבאום, אתגר טננבאום וכל השותפים ומזל טוב לקרן הקולנוע הישראלי על 30 שנות יצירה. המשך עבודה פוריה".
כ-70 אלף גולשים השתתפו בבחירות ב-ynet. לצד "חתונה מאוחרת" סיימו בעשירייה הראשונה הסרטים הבאים (לפי סדר הא"ב): "ביקור התזמורת", "בלוז לחופש הגדול", "הקיץ של אביה",
"ואלס עם באשיר", "כנפיים שבורות", "ללכת על המים", "מאחורי הסורגים", "סוף העולם שמאלה", ו"עג'מי".
מנכ"ל קרן הקולנוע הישראלי, כתריאל שחורי, אומר: "הזכיה של 'חתונה מאוחרת', כמו גם ההצבעה לשאר הסרטים, מראה שאנשים הלכו על סרטים טובים שזכו להכרה במובן הרחב ביותר - מהבחינה הערכית, האמנותית, מצד הביקורת ומצד הקהל. אין הרבה סרטים שהצליחו בכל אחד מהממדים הללו".
הכי חשוב: חופש היצירה
"מדובר בסרט שסימן את היציאה של הקולנוע הישראלי מתקופה אפלה לדרך חדשה, שהביאה עמה תקווה לקולנוע אחר. זה הדבר הכי חשוב", תיאר שחורי את רוח השינוי בקולנוע הישראלי,
"זהו סרט שמספר סיפור של קהילה שהיא ממש לידנו. באמת היה פה רצון לצאת מהחפירה בטבור המרכז תל אביבי ולחוות מקומות וקהלים בארץ, שהם הרבה יותר מגוונים וזה משהו שמאפיין את הקולנוע הישראלי בשנים הללו".
"החופש היצירתי זה מה שמייחד אותנו, ואני מאוד שמח שיצרנו קרן שמעודדת את כל הנרטיבים", מסביר שחורי. "יש סרטים שלא מבטאים קונצנזוס, אלא את היצירה שלהם. וזה הכוח, החופש.
"מנהלי פסטיבלים ברחבי העולם אומרים שהקולנוע הישראלי נתן מבט אחר על מדינת ישראל. 95 אחוז מהסרטים שיצאו מתעסקים במשפחה. ולראיה 'חתונה מאוחרת',
'כנפיים שבורות' ועוד. מדי פעם יוצאים סרטים שמתעסקים בפוליטיקה".
ומה לגבי 30 השנים הבאות?
"אני בטוח שנשמור על החופש היצירתי שלנו. יש אווירה מסוימת שקוראת להגביל אותו, אבל ממול יש הערכה עצומה לקולנוע הישראלי בקרב אלה שיושבים בשלטון. קולנוע, ותרבות בכלל, זוכים להצלחת ענק, שכל הפעילות ההסברתית של ישראל בעולם לא מגיעה אליה. מיליוני הכרטיסים שנמכרים בקופות הם עוד הוכחה לקפיצה שהקולנוע הישראלי עשה".