מלא נשמה: על החדש של אלטון ג'ון
אלטון ג'ון חבר ליוצר הוותיק ליאון ראסל, שזכה להערכה מסינטרה ועד מקרטני, כדי ליצור את "The Union". מבקרים בחו"ל מגדירים את האלבום המשותף "תחייה מחודשת" מלאת נשמה
ארבעה חודשים חלפו מאז ביקר אלטון ג'ון בישראל והיה נקודת אור בתוך גל הביטולים הכואב והחרם התרבותי על ישראל. מעט אחרי, לג'ון כבר יש אלבום חדש ומיוחד. לראשונה מזה שלושה עשורים של הקלטות אולפן עם להקתו שלו, חובר ג'ון לזמר ולמוזיקאי הוותיק והמוערך ליאון ראסל.
השבוע מוציאים השניים אלבום משותף בשם "The Union", שהופק על ידי המוזיקאי טי בון ברנט. ברני טופין, שותפו הוותיק ליצירה של ג'ון, השתתף בכתיבת השירים, ועוד חברים רבים, כמו ניל יאנג, בוקר טי ג'ונס ובריאן ווילסון, תורמים קולות רקע.
האזינו לקטעים מכל שירי האלבום - "The Union"
"ככל שאנחנו מתבגרים, נחמד יותר להעריך את האנשים שהיו ענקיים בעינינו", סיפר ג'ון באתרו הרשמי על העבודה עם ראסל, "המוזיקה שלו היא נצחית... לא השארנו שום שירבחוץ. היינו כמו ציירים שיצרו הרבה ציורים, הכנסנו פנימה כמה שיותר".
"במהלך העבודה, אנשים היו באים לאולפן לראות אותו: רינגו סטאר, סטיבי ניקס, גרייס ג'ונס, אנשים באו לכבד אותו", הוסיף ג'ון, "פול מקרטני אמר לי: 'אתה עושה אלבום עם ליאון ראסל? אני אוהב את ליאון ראסל. לאן הוא נעלם?', השבתי שהוא לא נעלם לשום מקום, ורק מסתובב על במות באמריקה'".
אלטון ג'ון. פופ מודרני לא מעורר השראה (צילום: ירון ברנר)
ראסל, בעל הזקן הלבן הארוך וכובע הקאובוי, מעולם לא זכה לתהילה כמו חבריו בוב דילן, רינגו סטאר ואריק קלפטון, לצידם עבד שנים ארוכות. לצד אלבומי הסולו שלו, ראסל היה הקלידן והפסנתרן של ה"ביץ' בויז", ווילי נלסון, פרנק סינטרה, ה"רולינג סטונז" ועוד רבים. הוא היה חבר בלהקת האולפן הקבועה של המפיק פיל ספקטור ובנוסף, כתב כמה שירים משמעותיים בחייו כמו "Superstar", שזכה לגרסה המפורסמת של "הקרפנטרס".
ראסל אמנם המשיך להופיע במועדונים קטנים ולהוציא אלבומים במהלך כל השנים האלה, אך שנים שלא זכה לראות את שמו בכותרות, כמובן עד לחודשים האחרונים, אז נודע שיתוף הפעולה שלו עם ג'ון. ואלטון ג'ון, כרגיל, יודע לספק כותרות לתקשורת כשצריך.
עם צאת אלבומו השבוע התראיין סר ג'ון לרדיו בבריטניה ואמר כי "כותבי השירים בימינו די נוראיים. זו הסיבה שהכל נשמע אותו דבר, פופ מודרני היום לא ממש מעורר השראה", עוד הוסיף הזמר ואמר כי סירב להצעה להצטרף לצוות השופטים של תוכנית הריאליטי "אמריקן איידול" כי הוא "לא יהיה מוכן להעליב אף מתמודד". ג'ון גם אמר שהוא לא מעוניין להיות בטלוויזיה, "היא הפכה משעממת", סיכם.
הביקורות השונות לאלבום החלו לצוץ היום (ב'), כשהעיתונאי דיוויד פריק מפרסם ביקורת חיובית למדי באתר המגזין "רולינג סטון". בעיניו, האלבום הוא מחווה של תודה מצד אלטון להשראה ששאב מראסל לאורך השנים. "האלבום לפעמים נשמע כמו שיחה", כותב פריק, "השניים מחליפים מחשבות פיקחיות על היתרונות וגם על המחיר של החיים בפסגה. הם חולקים את תהליך התחייה המחודשת. כל אחד מהם חוזר למה שעשה בתחילת הקריירה שלו, אבל הם עושים זאת ביחד". עוד מציין פריק כי ג'ון הוא גם זה שפחות או יותר החזיר לחיים את הקריירה של ראסל, שכן לא הוציא אלבום בחברת תקליטים גדולה כבר כעשור. "ראסל נשמע שמח לחזור לעבודה", הוא כותב.
פריק צודק, השירים באלבום של ג'ון בהחלט לא נשמעים כמו שירי פופ, אלא בלדות קטנות ושקטות המושפעות מאוד מתחילת דרכו כזמר. באתר "All Music" ציינו כי השירים החדשים עושים טוב לא רק לראסל, אלא גם לג'ון, וכי הוא לא נשמע כל כך מלא נשמה מזה שנים. ומה אתם חושבים? האזינו לדוגמאות השירים בראש הכתבה.