שתף קטע נבחר
 

קטנות ומשומשות - רמת הסחירות ללא שינוי

סקר שערך שמאי הרכב לוי יצחק, קובע כי רמת סחירות מכוניות קטנות משומשות לא השתנתה במהלך חצי השנה האחרונה, ועומדת עדיין על כ-45%. רמת הסחירות של דגמי סיטרואן נמוכה מהממוצע

למרות גידול ניכר במכירת מכוניות חדשות, שוק המשומשות אינו מושפע מכך. כך קובע שמאי הרכב לוי יצחק, אשר ערך לאחרונה סקר סחירות למכוניות קטנות בשוק המשומשות. מתחילת השנה גדל שוק הרכב המקומי בכמעט 30% לעומת אשתקד, אך רמת הסחירות, לדברי לוי, זהה עדיין לזו שנרשמה בתקופה המקבילה ב-2009. כך למשל, מכוניות מיני וסופר-מיני זוכות השנה לרמת סחירות של כ-45%. במילים אחרות, כמעט חצי מכל המכוניות בקטגוריה שמתפרסמות בלוחות מכירה, נמכרות תוך שבועיים מיום פרסום המודעה - 142 מכוניות מתוך 316 שהגיעו ללוחות.

 

המכוניות שרשמו רמת סחירות גבוהה מהממוצע הן דייהטסו (YRV) עם 67%, סובארו (ג'סטי) עם 64%, טויוטה (יאריס) עם 57%, סוזוקי סוויפט ורנו קליאו עם 57%, מאזדה 2 (55%) ושברולט אבאו - 53%. המכוניות להן נרשמה רמת סחירות נמוכה אפילו מ-20%, הן סיטרואן C3 וסקסו, כמו-גם סוזוקי איגניס.

 

ומי המכונית הפופולרית ביותר בשוק הקטנות-משומשות? פיאט פונטו וסוזוקי סוויפט הוצעו למכירה ב-21 יחידות כל אחת. תשע יחידות של פיאט ו-12 מבית סוזוקי נמכרו תוך שבועיים. 18 מכוניות מדגם יונדאי גטס פורסמו (שש נמכרו) ו-17 מכוניות מסוג שברולט אביאו ודייהטסו סיריון - מהראשונה נמכרו תשע מכוניות, מהשניה שמונה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים