מאזדה: ה-2 החדשה תגיע ל-30 ק"מ לליטר
מאזדה חשפה תיבות ההילוכים ומנועים חדשים, לטענתה חסכוניים משמעותית מבעבר. כמה משמעותית? בכיר ביצרנית טוען כי ניתן יהיה להגיע לנתון מדהים של 30 ק"מ לכל ליטר בנזין
מי צריך מכוניות מכוניות היברידיות? מאזדה היפנית חושפת את דור הפיתוחים הטכנולוגיים הבא, תחת השם SKYACTIV. מדובר במכלול פיתוחים טכנולוגים המקיף את כל מערכות הרכב. החל במנועי דיזל ובנזין חדשים, דרך תיבות הילוכים ידניות ואוטומטיות ומערכות מתלים, וכלה בתכנון שלדת רכב חדש. במאזדה מדגישים את יעילותו של כל רכיב בנפרד בצמצום צריכת דלק ופליטת מזהמים.
כדי להמחיש כמה יעילים הפיתוחים, מציינים היפנים כי הדור הבא של מאזדה 2 יהיה מסוגל להגיע לתצרוכת דלק פנטסטית למנועי בעירה פנימית קונבנציונלים - הגם שלא מצויין איזה מנוע ובאיזה נפח - של 30 ק"מ לליטר, נתון טוב אפילו ממכוניות היברידיות. כך אומרים בכירים ביצרנית לסוכנות הידיעות רויטרס. ה-2 החדשה והחסכונית במיוחד צפויה להגיע לשוק היפני במחצית הראשונה של 2011. מיבואנית מאזדה בישראל נמסר כי הטכנולוגיה החדשה תגיע לשווקים מחוץ ליפן לקראת סוף שנת 2011, בכללם זה המקומי.
- סוף הרומן? פורד ממשיכה למכור מניות מאזדה
- BT50 דור חדש - מאזדה חושפת טנדר בתמונות
- בדרך לישראל - מתיחת פנים למאזדה 2
מנוע הבנזין החדש: SKYACTIV-G
מנוע הבנזין החדש של מאזדה עושה שימוש ביחס דחיסה גבוה במיוחד, ומאפשר כך שיפור של עד 15% בתצרוכת הדלק, יחד עם עליה דומה במומנט המרבי. מנוע הדיזל מציג יחס דחיסה זהה, והופך בכך גם לשובר שיא, אם כי ביחס דחיסה נמוך. הדיזל משיג כך הפחתה של 20% בצריכת הדלק, תוך שהוא עומד בתקן זיהום אוויר עתידי יורו 6.
לטענת מאזדה, תיבת הילוכים אוטומטית חדשה משיגה שיפור של בין 4 ל-7% בצריכת הדלק, וזאת בשל יכולת העברת מומנט משופרת. הורדת המשקל מדגמי החברה השונים תביא אף היא לצריכת דלק מוקטנת. מאבזדה טוענת להשלת 8% משקל, יחד עם חוזק מבנה גבוה בכ-30%. אגב, מערכת המתלים חדשה - וקלה יותר כמובן - עוזרת להגיע לנתון משקל נמוך ב-14% לעומת דגמים קודמים.
צמצום צריכת הדלק הוא חלק מרכזי בתוכנית להוריד את התצרוכת הממוצעת של כל דגמי מאזדה ב-30% עד 2015, לעומת נתוני 2008. "אני מבטיח כי נציע את מאזדה 2 במחיר נמוך יותר מזה של מכוניות היברידיות באותה קטגוריה, למרות שהיא תאפשר 30 ק"מ לליטר", אמר בכיר בחברה לרויטרס.
המכונית תשווק ביפן במחצית הראשונה של 2011, כרכב הראשון של מאזדה שיתבסס על טכנולוגיית SKYACTIV שהוצגה. בחודש מרץ השנה פנתה מאזדה לטויוטה בכדי לקבל עזרה בפיתוח מכוניות היברידיות.