למרות הכל - שוב הפרדה מסוכנת בכביש
בדרך ארץ, מפעילת כביש 6, החליטו להפריד באופן לא מקורי בין נתיבי הנסיעה - באמצעות הפרדה נמוכה אשר הוכיחה עצמה כמסוכנת. תגובת מפעילת הכביש: "התוכניות אושרו ע"י כל הגורמים המוסמכים, לרבות משרד התחבורה"
ההגיון הבריא אומר שאמצעי הפרדה, כשמם כן הם - אמצעים שונים שמטרתם להפריד. במקרה של עולם התחבורה, או יותר מדויק נתיבי תחבורה, מטרת אמצעי ההפרדה היא למנוע סכנות העלולות להיווצר במקרה של מפגש לא מתוכנן. למשל בין מכונית אחת לאחרת הנעה בנתיב אחר. בדרך כלל מדובר בהפרדה המונעת כל אפשרות מפגש, אך לעתים זו ההפרדה שבעיקר מזמינה צרות.
למשל, זה יכול להיות עקב נתיבים מקבילים, כמו במקרה של פס ההפרדה המסוכן בכביש מספר 1, אשר הוסר בעבר לאחר קרב לא קל עם משרד התחבורה. וזה יכול להיות דוגמת הפרדה בעייתית מרכב המגיע בנתיב ממול, כמו במקרה של כביש 551, במסלול הנסיעה מכביש 6 לכיוון מזרח, ביציאה ממחלף אייל.
לכל אורכו של מסלול הנסיעה, הוצבה הפרדה קשיחה בין הנתיבים המנוגדים. אלא שבדיוק כמו בכביש מספר 1, גם כאן מדובר בהפרדה שעושה את עבודתה בעיקר למראית עין, תרתי משמע. רכב שיסטה ממסלולו מסיבה כלשהי - ולא חסרות כאלה - לכיוון ההפרדה, עלול למצוא עצמו מדלג אל הנתיב ממול ללא שליטה, או לחילופין "נזרק" בכוח לכיוון האחר.
ועוד לא התייחסנו כלל למה שעלול לקרות לרוכבי דו-גלגלי, העלולים להפגע באופן רציני עוד יותר. התהפכות הכלי כתוצאה ממפגש כזה, היא כמעט עניין ודאי. ואף מילה על העובדה שאין כלל שוליים מימין, כך שאם עומד שם למשל כלי רכב תקול, גדלים משמעותית הסיכויים למפגש מצער וכואב עם ההפרדה הזו.
מדרך ארץ נמסר בתגובה: "בעקבות עומסי תנועה חריגים בכביש 551, פעלה החברה, בשיתוף חברת כביש חוצה ישראל, להוספת נתיב נסיעה בכל כיוון. כאמצעי הפרדה בין הנתיבים, בוצע אי תנועה צר וכן הורדה המהירות במקום. התוכניות אושרו ע"י כל הגורמים המוסמכים, לרבות משרד התחבורה".
- סייע בהכנת הכתבה: מפגעים