ניסאן ליף הציבה רף: 186 ק"מ ללא זיהום
החשמלית של ניסאן זינקה למבחן בלתי תלוי ראשון, וגמאה בעזרת טעינה אחת לא פחות מ-186 ק"מ. חובת ההוכחה מעתה על המתחרות, המתגאות ב-160 ק"מ בלבד
החשמלית של ניסאן קובעת שיא יסוד. אחת המכוניות המעניינות והחשובות בזמן האחרון, ניסאן ליף החשמלית, נבחנה בארה"ב על-ידי אתר אמריקני (PluginCars.com)שקבע - טווח הנסיעה שמספקת הסוללה עומד על 186 ק"מ. זאת לעומת 160 ק"מ בלבד של טווח נסיעה, עליו מצהירה היצרנית, ואשר הפך למקובל בקרב מתחרותיה העתידיות.
מסלול הנסיעה המתוכנן - שעמד מראש על 186 ק"מ - עבר במגוון רחב של תנאי דרך ומהירויות, כולל דרכים עירוניות מרומזרות, תוואי טופוגרפי מגוון, הגבלות מהירות של 48 ק"מ, ודרכים כפריות בהן מותר להגיע ל-88 קמ"ש. נהג המבחן הודה כי נהג באופן רגוע ומרבית הזמן שמר על מהירות נמוכה מזו המותרת, אך מזגן הרכב לעומת זאת, שימש אותו במהלך מרבית הנסיעה. לטענתו, כ-24 ק"מ לסיום המסלול הוריד למהירות נמוכה עוד יותר מהמותרת. כך שיש להניח כי הטווח שהושג אופטימי במיוחד.
עורכי המבחן לליף מסבירים כי המכונית מתריעה במספר אופנים על מצב הסוללה, וכי מערכת הניווט בה היא מצוידת "מבררת" עם הנהג האם ברצונו להגיע לתחנת טעינה קרובה. כאשר מתקרבת ניסאן ליף לטיפות האנרגיה האחרונות, תעבור למצב "צב", המגבילה את קצב ההתקדמותה כדי לסייע לנהג להגיע לטעינה הנדרשת.
על פי חישוביהם, צריכת האנרגיה של הליף עמדה על 8.16 ק"מ לקילו ואט שעה, או 22.76 קילו ואט שעה במסלול כולו. כך שמתוך 24 קילו ואט שעה כוללות של הליף, נותרו עדיין כ-5% טעינה. עם זאת, בניסאן סיפרו בעבר כי יאפשרו ניצול אנרגטי של 95% בלבד, כך שיכול והוא היה קרוב יותר לגבולות המכונית מכפי שתיאר.