מנכ"ל פיאט: נצליח יותר אם נצא מאיטליה
סרג'יו מרקיונה, מנכ"ל פיאט, ממשיך במאבקו לשיפור יעילות מפעלי היצרנית באיטליה. לדבריו, פיאט הייתה מצליחה הרבה יותר אם לא הייתה מייצרת מכוניות באיטליה
"אף לא יורו אחד מהרווח שלנו ב-2010 מגיע מאיטליה". על אמירה קשה זו חתום לא אחר מאשר המנכ"ל הכול-יכול של פיאט, סרג'יו מרקיונה. מזה שנים אחדות מנהל מרקיונה מערכה לשיפור היעילות במפעלי היצרנית באיטליה - מערכה שיכולה להשפיע על התעשייה המקומית כולה, וכבר עימתה את היצרנית עם ארגוני עובדים באיטליה. פיאט הפתיעה לאחרונה כשדיווחה על תחזית לרווח של 2 מיליארד יורו ב-2010 - הרבה מעל הערכות האנליסטים.
- אלפא רומיאו: פולקסווגן רוצה, פיאט לא מוכרת
- תוכניות חומש גרנדיוזיות לפיאט
- רשמי: קרייזלר תייצר פיאט 500 חשמלית
"פיאט תצליח הרבה יותר אם תוציא את איטליה מתוצאותיה העסקיות", אמר מרקיונה בתוכנית טלוויזיה מקומית. "אנחנו לא יכולים להמשיך לנהל את הארגון בהפסד תמידי". מרקיונה, שהצהיר בעבר כי יסגור את מפעל החברה בסיציליה, השיג את תמיכת מרבית העובדים במפעל אחר במדינה לאחר שהציג שינויים משמעותיים בחוזה העסקתם. עם זאת, ארגון עובדים גדול ממשיך להיאבק בתוכנית. בכיר בארגון טוען כי מרקיונה מתנהג כאילו פיאט היא "חברה בינלאומית שחושבת האם כדאי להשקיע במדינה".
כחלק מתוכניתו לייעל את פעילות היצרנית, מציע מרקיונה לצמצם את זמן ההפסקות במפעלים, בתמורה לפיצוי כספי. הוא מוסיף כי הבעיה האמיתית אינה זמני ההפסקות, אלא הגברת התחרותיות של היצרנית. מנכ"ל פיאט התחייב להקצות 20 מיליארד יורו למפעלי היצרנית באיטליה, אם כוח העבודה המקומי יאפשר השגת גמישות רבה מבעבר. לדבריו, חמישה מפעלים איטלקיים אינם משתווים לתפוקה של מפעל בודד של היצרנית בפולין.