ניסאן ליף עולה על פס הייצור
החל ייצור המכונית החשמלית הראשונה של קונצרן רנו-ניסאן, שתשווק בארה"ב ויפן בעוד כחודש. "זוהי נקודת ציון לא רק עבור רנו-ניסאן, אלא גם לכל תעשיית הרכב", מצהיר מנכ"ל היצרנית, קרלוס גוהן
סנונית חשמלית. ניסאן החלה בסוף השבוע האחרון בייצור הליף החשמלית - מכונית המעוררת התעניינות רבה מאז נחשפה לראשונה, לפני מעט יותר משנה. ייצור הליף החל לקראת שיווקה בארה"ב ויפן, שצפוי להתחיל בדצמבר הקרוב. לאירופה תגיע המכונית בתחילת 2011.
הליף מצוידת במנוע חשמלי בעל הספק של 107 כ"ס - בדומה להספק של מנוע בנזין ממוצע בנפח 1.6 ליטר - ומומנט של 28.5 קג"מ. מחירה בארה"ב עומד על כ-33,000 דולר, או כ-25,000 דולר לאחר הטבות ממשלתיות הניתנות למכוניות "ירוקות". לשם השוואה, מחיר השברולט וולט ההיברידית הוא 41,000 דולר, או 33,500 דולר אחרי חישוב ההטבות.
"זוהי נקודת ציון לא רק עבור רנו-ניסאן, אלא גם לכל תעשיית הרכב", ציין קרלוס גוהן, מנכ"ל רנו-ניסאן, עם תחילת הייצור של הליף. לדברי גוהן, "צרכנים רוצים תחבורה ברת-השגה וברת-קיימא, וזה בדיוק מה שקונצרן רנו-ניסאן מספק". גוהן אף סבור כי הליף "תשנה את ציפיות הצרכנים מיצרניות הרכב בכל רחבי העולם".
ניסאן ליף מיוצרת במפעל החברה באופאמה (Oppama) שביפן, לצד דגמי הג'וק והקיוב. בעתיד אמור להתרחב ייצור הליף למפעלי החברה בטנסי, ארה"ב, וסנדרלנד, אנגליה. לקונצרן רנו-ניסאן, שמכוון להיות מוביל עולמי תחום התחבורה הנקייה, יש 80 הסכמים חתומים בתחום זה עם ממשלות, רשויות מקומיות וחברות שונות ברחבי העולם.