מיואשים מאירופה? יגואר ולנד-רובר מכוונות לסין
שתי יצרניות היוקרה הבריטיות-לשעבר, כיום בבעלות טאטא ההודית, מנהלות מגעים להקמת מיזם משותף עם יצרנית רכב סינית. המטרה: ייצור ושיווק דגמי יגואר ולנד-רובר בשוק הרכב הגדול בעולם
דרך הודו לסין. יגואר ולנד-רובר, תחת בעלות טאטא ההודית, מנהלות מגעים עם יצרנית רכב סינית להקמת מיזם משותף בסין. המיזם צפוי להתמקד בייצור ושיווק של דגמי יגואר ולנד-רובר בסין, אך בטאטא סירבו לחשוף את זהות היצרנית עמה מתנהלים המגעים. מוקדם יותר השבוע, אמר מנכ"ל טאטא, קראל-פיטר פורסטר, לעיתון הכלכלי וול-סטריט ג'ורנל, כי "אנו לא מספיק חזקים (בהרבה שווקים), ובעיקר בסין".
מיזם משותף עם יצרנית סינית יכול לשפר משמעותית את מעמדם של מותגי יגואר ולנד-רובר בשוק הרכב הגדול בעולם. בשיחה עם הוול-סטריט ג'ורנל, אמר מנכ"ל טאטא כי שני המותגים רוצים למצוא שותפה סינית "בהקדם האפשרי", במטרה לייצר ולשווק מכוניות בסין.
ראטן טאטא, יו"ר היצרנית, אמר כבר באוגוסט השנה כי טאטא מתכננת להרחיב את היצע דגמי יגואר ואת רשת המפיצים בסין. טאטא הוסיף כי ב-2011 מצפה היצרנית למכור בשוק הסיני 20,000 יחידות של לנד-רובר ו-5,000 יחידות של יגואר. טאטא גם הבהיר כי יגואר ולנד-רובר יחלו להרכיב מכוניות בסין עבור השוק המקומי. יש לציין כי השוק הסיני הוא השלישי בגודלו בעולם במכירות לנד-רובר.
טאטא רכשה את יגואר ולנד-רובד מחברת פורד בשנת 2008, תמורת 2.3 מיליארד דולר. מכירות יגואר ולנד-רובר עלו ב-16% בחודש ספטמבר, והגיעו ל-19,500 יחידות.