קדילאק תייצר מתחרה לסדרה 3 של ב.מ.וו
מותג היוקרה האמריקני מרחיב את היצע הדגמים שלו, ומתכונן לקראת הצגת מכונית חדשה וקטנה. המכונית מבוססת על פלטפורמת הנעה אחורית, ומיועדת להתחרות ברבת המכר של ב.מ.וו וב-C-קלאס של מרצדס
קדילאק תציג מכונית יוקרה חדשה, שתהיה קטנה מה-CTS, ותתחרה בסדרה 3 של ב.מ.וו ומרצדס C-קלאס. כך עולה מהודעה שפרסמה אתמול (ה') ג'נרל מוטורס, בעלת השליטה בקדילאק. "מותג היוקרה הצומח ביותר בארה"ב השנה עומד להפוך תחרותי עוד יותר, עם הצגתה של מכונית יוקרה קטנה", הצהיר אתמול מנכ"ל ג'נרל מוטורס, דן אקרסון, לרגל ההודעה כי היצרנית תשקיע 190 מיליון דולר במפעל קדילאק במישיגן.
בקדילאק סירבו למסור פרטים נוספים, אך מפרסומים באתר אוטומוטיב-ניוז עולה כי המכונית החדשה צפויה להיקרא ATS, והיא מבוססת על פלטפורמת "אלפא" של היצרנית. כמקובל בקטגוריות היוקרה, המכונית החדשה תצויד בהנעה אחורית, ובעתיד יוצגו כנראה גרסאות נוספות - קופה, קבריולה, ואולי אפילו סטיישן. באתר דטרויט-ניוז מצוטט מנכ"ל ג'נרל מוטורס בהתייחסו למכונית החדשה: "ראיתי אותה, ותאמינו לי - אם הייתי ב.מ.וו, לא הייתי שמח".
מפעל קדילאק במישיגן מייצר כיום את דגמי ה-CTS ו-STS, וכן את גרסאות הסדאן והקופה של ה-CTS-V הספורטיבית. על-פי אוטומטיב-ניוז, ה-ATS תושק בסוף 2012 או תחילת 2013, כאשר בשלב מאוחר יותר - כנראה ב-2014 - תוצג מחליפת ה-CTS, שתבוסס גם-היא על פלטפורמת "אלפא".
עם הצגת ה-ATS, צפויה קדילאק להגדיל משמעותית את היקף המכירות שלה. ראוי להזכיר כי סדרה 3 היא המכונית הנמכרת ביותר של ב.מ.וו: האוטומוטיב-ניוז מדווח כי ב-2009 נמכרו כ-90 אלף יחידות של סדרה 3 בארה"ב לבדה - לא רחוק מסך המכירות של מותג קדילאק כולו, שמכר בארה"ב בשנה שעברה כ-105 אלף יחידות.
מנכ"ל ג'נרל מוטורס: "קדילאק תהפוך תחרותית עוד יותר"