בעתיד ננהג במכוניות מסושי?
יצרניות הרכב שולחות לתחרות העיצוב של תערוכת לוס אנג'לס, עיצובים חדשניים ובלתי-ישימים בעליל, שלדברי המעצבים מציגים את העתיד של התעשייה. האם יום אחד ניסע כולנו במכוניות שעשויות מסושי ומונעות באוויר?
העתיד של תעשיית הרכב מגיע לעיר המלאכים. בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס, שתיפתח ב-18 בנובמבר, תתקיים זו השנה השביעית ברציפות אחת מתחרויות העיצוב המעניינות בתעשיית הרכב. בכל תחרות נבחר נושא מרכזי, המשמש השראה למעצבים. השנה, שלא במפתיע, נבחר להטיל על המתמודדים בתחרות לעצב מכוניות שישקפו את הניסיונות לצמצם את צריכת משאבי כדור הארץ.
האתגר שהוצב אינו פשוט: "המטרה היא לחזות כיצד ייראו כלי רכב יעילים, קלים, ומתאימים לארבעה נוסעים, שיהיו נוחים ובטוחים, וגם יספקו ביצועים מספקים מבלי לוותר על דרישות העיצוב של הלקוחות". על-פי כללי התחרות, על המכוניות המשתתפות לשקול פחות מ-450 ק"ג. לראשונה בתולדות התחרות, משתתפים השנה מעצבים מיפן וגרמניה, ואתם מוזמנים לבחון את העבודות של כמה מהמשתתפים בתחרות.
הריקשה ההיברידית של מאייבך
מותג העל של מרצדס שלח לתחרות את המכונית ההיברידית-אנושית הראשונה בתעשיית הרכב: הריקשה העתידנית אמנם מצוידת במנוע חשמלי, אך הנוסעים יכולים להאריך את טווח הנסיעה באמצעות מערכת "היברידית-אנושית", שמטעינה את סוללות המכוניות באמצעות זוג פדלים.
רכבת ההרים של הונדה
בהונדה מציינים כי המכונית הנקראת בפשטות "אוויר" (Air) מושפעות מרכבות הרים וצניחה חופשית. שיטת ההנעה ייחודית: אוויר דחוס. פתחי ואקום מיוחדים מאפשרים לטעון את מצברי האוויר, שמגדילים את טווח הנסיעה ל-160 ק"מ. חלקי מרכב מפולימרים צמחיים מסייעים בהפחתת המשקל של המכונית, שלדברי הונדה מיועדת למי שמנהלים אורח חיים "אגרסיבי".
וולבו עפה עם הרוח
היצרנית השבדית, הנמצאת בבעלות סינית, מגיעה לתערוכת לוס אנג'לס עם מכונית אשר "מצמצמת משקל ומורכבות, ומגבירה את ההנאה מנהיגה". כמו המתמודדת של הונדה, גם בוולוו בחרו באוויר דחוס כדי להניע את המכונית שלהם. המעצבים מציינים כי את החשמל שנדרש לדחוס את האוויר מייצרות טורבינות רוח, אשר "צפות" בגובה של מאות מטרים, ואינן פולטות זיהום.
טויוטה מגישה סושי
המכונית של טויוטה עשויה מפלסטיק ביולוגי עשוי נורי - אצה ביפנית - המחוזק על ידי סיבי פחם. בטויוטה גם מסבירים כי המרכב והשלדה של המכונית מהווים יחידה אחת, וזאת בניגוד למכוניות רגילות - בהן המרכב "מולבש" על השלדה. בטויוטה אומרים כי לשיטת ההרכבה הייחודית קוראים "פודולארית" (Podular),והיא נועדה לעשות את המכונית "קלה, חזקה ויפה".
מעניין לציין כי הטויוטה מצוידת בשיטת הנעה "קונבציונלית" יחסית: ארבעה מנועים חשמליים, המותקנים בגלגלים. והנה עוד פרט, שעשוי לעניין את שי אגסי ומיזם בטר פלייס: לטויוטה "נורי" יש סוללות הניתנות לפירוק. עם זאת, לא אומרים בטויוטה אם הכוונה היא לסוללות הניתנות גם להחלפה.