תעלומת הפורשה קאיין המגמגם
ת' רכש קאיין משומש שהגיע לישראל בייבוא אישי, והפך למבקר קבוע במוסך היבואנית. "ביקרתי עשרות פעמים במוסך, ופורשה גבו עשרות אלפי שקלים על תיקונים שלא פתרו את הבעיה", הוא מספר. ביבואנית אומרים כי "מאמציו להוכיח טיפול לא תקין קשורים למאמץ להשיג דבר שאינו מוצדק"
לפני כשנה וחצי רכש ת' פורשה קאיין משומש, שהגיע לארץ בייבוא אישי. הקאיין נסע כמעט שנה ללא תקלות, אך לפני כתשעה חודשים, לא התניע - וגם כאשר הצליח ת' להתניעו, התברר כי אינו מאיץ. ת' הזדרז לקחת את הרכב למוסך, ושם גילו תקלה במשאבות מערכת הדלק. אלא שמה אמור היה להיות תיקון חד-פעמי, הפך לפרשה ארוכה וסבוכה במיוחד.
לטענת ת', לאחר התיקון "גמגם" הקאיין, ולכן חזר למוסך. שם אמרו לי שהבוכנות "זזו" וצריך לפרק את המנוע. הרכב הושבת לשבוע, אבל גם לאחר מכן המשיך "לגמגם". ת' שב למוסך, שם קבעו שאין כל בעיה. אלא שהבעיה חזרה על עצמה. בדיקה נוספת גילתה כי יש בעיית לחץ דלק. הפעם החליפו את סלילי ההצתה, אך הקאיין המשיך לגמגם. ת' חזר למוסך, והפעם החליטו להחליף חיישן דלק.
ושוב, הבעיה לא נפתרה. לאחר שהתעקש, "אושפז" הקאיין. הפעם פירקו את המנוע, ולדברי ת' גילו כי פילטר האוויר לא נסגר כהלכה בביקור הקודם במוסך. "בלילה לאחר מכן, בעודי נוסע בנתיבי איילון במהירות של 100 קמ"ש, כבה לפתע המנוע", מספר לנו ת', "נשארתי עם הגה ובלמים שבקושי מגיבים".
למחרת ביקר שוב במוסך: "אמרו שצריך להחליף את משאבת הדלק. באותו שלב פניתי לפורשה העולמית, ווביקשתי את עזרתם". כחודשיים וחצי לאחר הפנייה ליצרנית, עדיין לא נמצא פתרון לבעיה.
"האבסורד הוא שהנהלת היבואנית והמוסך בארץ ממשיכים לטעון כי אין בעיה ברכב, וזאת למרות תקלות חוזרות ונשנות, ולמרות שטכנאי שלהם - שנתבקש לקחת את הרכב לנסיעת מבחן - אישר שיש בעיה שלא ניתן להתחקות על מקורה" טוען ת'.
פנינו ליבואנית כדי להבין מה בדיוק קורה עם הקאיין של ת'. מיכה קליין, מנהל השירות, מסביר: "בדצמבר 2009 נכנס הרכב למוסך. נמצא כי משאבת הדלק אינה תקינה, והיא הוחלפה. בינואר 2010 נכנס הרכב לטיפול. הלקוח התלונן על גמגום, והוחלפו מצתי הנעה ובוצע טיימינג. באפריל אירעה תאונה, והרכב תוקן. בזמן הטיפול בתאונה, התלונן הלקוח על גמגום - אך דבר לא נמצא. ביוני 2010 הגיע הרכב בגרירה, והתברר כי משאבת הדלק גרמה לבעיה. נראה כי נפגמה בעקבות איכות הדלק, אך אין לכך קשר למשאבת הדלק שהוחלפה בדצמבר 2009".
קליין מוסיף כי "הביקורים התכופים במוסך אינם מצביעים בהכרח על תקלה. מאמציו של הלקוח להוכיח טיפול לא תקין, קשורים למאמץ להשיג דבר שאינו מוצדק". אכן, מילים כדורבנות. אלא שמאז כבה הקאיין תוך כדי נסיעה עוד מספר פעמים. שוב פנינו ליבואנית, ושוב נאמר לנו כי הרכב תקין.
ת' המיואש הכניס שוב את הקאיין למוסך לבדיקה, והפעם - כך טוענים שם - נמצאה הסיבה לבעיה: התקנת מערכת האיתוראן ברכב. אלא שבאיתוראן שוללים את האפשרות כי אופן ההרכבה הוא שגרם לתקלות. במכשירי תנועה בחרו לנתק את "העלוקה" - אחד מרכיבי המערכת - למרות חוות הדעת של מומחי איתוראן. נכון להיום, הרכב עדיין מאושפז במוסך, כדי לבדוק אם התקלה חוזרת גם לאחר ניתוק העלוקה.
ואנחנו שואלים: מה היה רע לרכוש מכונית זולה הרבה יותר, וכך לחסוך כל כך הרבה ביקורים במוסך?