רכב פנאי חדש: סאנגיונג קוראנדו
באיחור של כמעט שנתיים, משיקה היצרנית הדרום-קוריאנית את רכב הפנאי החדש שלה. עם עיצוב מודרני, מנוע דיזל חדש ושלדה אחודה, הקוראנדו אמור להתחרות ברכבי פנאי מוצלחים כמו יונדאי ix35. לישראל הוא יגיע ברבעון הראשון של 2011
טוב מאוחר מאף פעם. סאנגיונג, יצרנית הרכב הדרום-קוריאנית, מפרסמת פרטים מלאים אודות הקוראנדו החדש. למרות שהוצג כבר בתערוכת פריז ב-2008, השקת הקוראנדו - שנקרא אז C200 - נדחתה בקרוב לשנתיים, וזאת לאחר שהיצרנית תכננה להתחיל בשיווקו ב-2009.
למרות שאין לכך הסבר רשמי, דחיית ההשקה נובעת ככל הנראה מבעיותיה הכלכליות החמורות של היצרנית, שאף הכריזה על פשיטת-רגל. באירופה יחל להימכר הקוראנדו החדש בעוד כחודשיים, ולישראל הוא צפוי להגיע ברבעון הראשון של 2011.
בסאנגיונג מספרים כי בעיצוב הקוראנדו השתתף מעצב העל ג'יואג'ארו - מה שיכול להסביר את המראה הקונבציונאלי והמודרני שלו, וזאת בהשוואה לדגמים קודמים של החברה, כמו למשל האקטיון, שהיו בעלי עיצוב חריג למדי. הקוראנדו החדש יוצע עם הנעה כפולה או קדמית, וביצרנית אומרים כי שלדת המונוקוק שלו ("שלדה אחודה") היא הראשונה שפותחה על-ידם.
אורכו 441 ס"מ, רוחבו 183 ס"מ וגובהו 167.5 ס"מ. עם בסיס הגלגלים של 265 ס"מ, מידותיו דומות לאחד מרכבי הפנאי הפופולאריים כיום בישראל, יונדאי ix35 - מחליפו של הטוסון. כיאה לכלי רכב המיועד להימכר באירופה, יצויד הקוראנדו במנוע דיזל חדש, בנפח 2.0 ליטרים ועם הספק של 175 כ"ס. בסאנגיונג טוענים כי המנוע נקי וחסכוני, עם צריכת דלק של ליטר סולר ל-16.6 ק"מ ופליטת CO2 של 157 גרם לק"מ.
בסאנגיונג לא מפרסמים פרטים אודות גרסאות מנוע נוספות, אך מציינים כי הקוראנדו יוצע עם תיבה ידנית או אוטומטית, שתיהן בעלות שישה הילוכים. בגרסת ההנעה הקדמית, מציג הקוראנדו ביצועים לא רעים: מהירות מרבית של 195 קמ"ש, והאצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-10 שניות.
הקוראנדו יצויד במערכות בטיחות שונות, כמו ABS, בקרת יציבות אלקטרונית (ESP), וכן מערכת למניעת התהפכות (ARP) ומערכת לסיוע בזינוק בעלייה. מרווח הגחון של הקוראנדו, 18 ס"מ, מעיד כי אינו מיועד להציע יכולת שטח משמעותית.