הצצה: כך ייראו קטנועי העתיד
ב.מ.וו והונדה מציגות בתערוכת האופנועים במילאנו קטנועי-תצוגה חדשים: "קונספט C" של היצרנית הגרמנית מהווה קדימון לצמד קטנועים סדרתיים. מנגד, היפנים מציגים הכלאה בין קטנוע ואופנוע, שאינה מתוכננת להגיע לייצור
בימים אלה מתקיימת במילאנו תערוכת האופנועים השנתית, ובין שלל הדגמים החדשים בולטים צמד קטנועי-תצוגה של שתי יצרניות חשובות: ב.מ.וו והונדה. במקרה של ב.מ.וו, יש לקטנוע שהוצג - הנקרא "קונספט C" - משמעות מעשית ברורה: למרות הגדרתו כקונספט, מדובר בקדימון לצמד קטנועים סדרתיים חדשים שב.מ.וו מפתחת.
עבור היצרנית הגרמנית מדובר בחזרה לשוק שאליו ניסתה להכנס - ללא הצלחה - לפני כמה שנים עם ה-C1: קטנוע מהפכני עם תפיסת בטיחות מתקדמת, שנכשל כשלון חרוץ בשל מחיר גבוה והנדסת אנוש פגומה. כעת מתכננת ב.מ.וו לחזור לשוק עם קטנועים חדשים, אך הרבה יותר קונבנציונאליים.
"קונספט C" של ב.מ.וו: הדגם הסדרתי יתחרה ב-T-מקס של ימאהה
שני הקטנועים מיועדים לנישה יוקרתית יותר: ב.מ.וו מכוונת גבוה, לתחום בו שולט כיום ה-T-מקס של ימאהה. פרטים טכניים של ממש לא נמסרו, למעט בנוגע למנוע, שהוא בעל שני צילינדרים זה לצד זה - בדיוק כמו ב-T-מקס. התמסורת תהיה מסוג ואריאטור קונבנציונאלי, אך ההינע הסופי - כך אומרים ביצרנית - תהיה באמצעות גל-הינע - ממש כמו במרבית אופנועי ב.מ.וו - שיעבור דרך זרוע אחורית חד-צדית. הביצועים, כך מבטיחים הגרמנים, יציבו את הקטנועים החדשים "לקראת פסגת הסגמנט".
בניגוד לקונספט של ב.מ.וו, קטנוע-התצוגה של הונדה, העונה לכינוי הפשוט New Mid ("אמצע חדש") נועד לתצוגה בלבד. הונדה מציגה אותו ככלי "חוצה סגמנטים... שיאתגר את הדרך בה אנו מתניידים". הצהרות יומרניות מעט למשהו שנראה כהכלאה בין קטנוע ואופנוע.
הונדה New Mid: תיבה רובוטית כפולת-מצמד, כמו ב-VFR1200
כך, למשל, מצוייד הכלי בגלגלים בקוטר 17" - קוטר מקובל מאוד באופנועים, אך לא קיים כיום בעולם הקטנועים. הוא גם מצוייד בתיבת הילוכים מסוג DCT - רובוטית עם מצמד כפול - אותה אפשר למצוא בהונדה VFR1200 החדש. תיבה כזו מאפשרת לרוכב שליטה ידנית אם יחפוץ, ואמורה גם להציע צריכת דלק משופרת בהשוואה לתמסורת-ואריאטור רגילה.
הגלגלים הגדולים אמורים לספק ניהוג ספורטיבי ומדוייק, כך שבכל הקשור להנאה מרכיבה אמור ה-Mid לספק את הסחורה. מצד שני, מבנה השלדה - דמוי-אופנוע - והגלגל האחורי הגדול, לא מותירים הרבה מקום לתא מתחת למושב, או לאפשרויות נשיאת ציוד אחרות - מה שיפגום בשימושיות היומיומית של הכלי. כך או כך, הונדה כלל אינה מדברת על תכניות ייצור סדרתי.
ב.מ.וו מכוונת גבוה...
... עם ביצועים "לקראת פסגת הסגמנט"