עובד שיש לו חיים - עובד טוב יותר
עובד מעולה הוא גם זה שיש לו חיים מחוץ לעבודה, עולם של עשייה ושל חוויות בנפרד מהעבודה. עובד כזה הוא פתוח יותר, נכון להשקיע, מתלהב ומשתף. זה טוב שהבוס יידע שיש לך תחומי עניין נוספים - גם למיתוג האישי
מיתוג אישי הוא פעילות שמקושרת רק לתחום המקצועי, כאשר בבסיסה ההנחה שכל אחד מאיתנו הוא בעל איזשהו ייחוד מקצועי, וככל שיוכר, יתבלט ויפעל בתחום הייחודי שלו – כך המותג המקצועי שלו יתחזק. זה נכון, אבל זו ראייה מוגבלת של המושג "מיתוג אישי", כי יש עוד כמה דברים שבזכותם תהיה עובד מעולה – והם לאו דווקא קשורים לשפיץ המקצועי שלך. למשל – זה שיש לך חיים.
- מה מתרחש בשוק העבודה? קרא בקריירה
הכוונה היא לא לחשבונות שיש לשלם, ילדים להוציא מהגן ובית לתחזק, אלא דבר-מה נוסף שהופך אותך מעוד עובד טוב, לבנאדם שהאופקים שלו רחבים ושיש לו תשוקה לדבר. והדבר יכול להיות כל דבר: למשל רכיבות שטח על אופניים. למשל צילום תת ימי. למשל התנדבות במרכז קליטה. למשל נגינה. למשל גינון. למשל אפייה. הדוגמאות רבות מספור, והמשותף לכל תחומי העניין הוא שהם גורמים לאנשים להתרגש, להשקיע, ללמוד, להיות פעילים, להתפתח, לשתף ולחוות.
עובד עם עולם עשיר = עובד משקיע
ההנחה שעובד שיש לו גם עולם של עשייה ושל חוויות בנפרד מהעבודה, הוא עובד יותר פתוח, נכון להשקיע, מתלהב ומשתף, היא לא המצאה שלי כמובן – היא הנחה מוכרת בעולם הניהול. ופה המפתח לחיזוק המיתוג האישי שלכם: אם יש לכם משהו שמפעיל אתכם,
משהו שמרגש אתכם, משהו שנותן לכם סיפוק – שתפו בו גם את הקולגות שלכם. אולי גם הם יתלהבו? אולי הם מתעניינים באותו הדבר? אולי זה יוביל לפרויקט משותף? אולי הם יגלו סוף סוף שהם טעו לחשוב שאתם כאלה משעממים וחסרי חיים ובעצם אתם מטפסי הרים?
אני למשל ממש התרגשתי לגלות שעובד בחברה מצאספר מתכונים של סבתא שלו, שהודפס בשנת תש"ח על ידי ההסתדרות הציונית, והתחיל פרויקט של שחזור ובישול כל מתכון ומתכון כלשונו, כשהוא מתעד הכל בבלוג מצולם. השילוב של נוסטלגיה, ציונות, אוכל, יצירתיות, מקוריות ותיעוד – מקסים ומרגש בעיני. אני בטוחה שסבתא שלו היתה גאה בו לו ראתה אותו מכין את הקלופס שלה.
באופן דומה הבוס בטח ישמח לשמוע שלעובד שלו יש יכולת בעוד כמה תחומים חוץ מכתיבת שורות קוד, יצירת מצגות שיווקיות, בדיקת חשבוניות ואישורן, או תכנון לוגיסטי של הובלת ציוד. הבוס ישמח לגלות שיש לו ערך מוסף, בקיצור.
מה זה קשור לענייננו? שיתוף בדבר שבאמת עושה לכם את זה – גם אם הוא לא קשור במילימטר לעבודה – הוא מיתוג אישי לא פחות טוב ולא פחות כן מהמיתוג האישי שלכם כעובדים הכי מוכשרים במה-שלא-יהיה שאתם עושים.
דנית ניצן היא מומחית למיתוג ברשת באתר הדרושים AllJobs .