תעשיית ההובלה הימית נקלעה לשפל כלכלי
בולמוס קניות של אוניות משא חדשות, ערב המשבר הכלכלי ב-2008, צפוי לגרום לאינפלציה של אוניות בשנה הבאה, כשייצורן יושלם. האמרת מחירי הסחורות והשילוב של היצע האוניות הגדול מדי, הביא לשפל קשה בתחום. המרוויחים הגדולים הם, כמובן, הסינים
גם התיאבון הגובר של סין למחצבי ברזל, פחם וגרעינים, לא יספיק כדי לחלץ את תעשיית ההובלה הימית העולמית מהשפל אליו היא נקלעה. הצי הגלובלי של אוניות צובר יבש (אוניות המובילות מטענים יבשים בתפזורת - כמו פחם, דגנים, גרעינים וכו') צפוי לעלות על ההיצע הכלכלי בשנת 2011, כתוצאה מבולמוס של קניות בתעשייה של אוניות חדשות, שהחל שנתיים לפני שהמשבר הכלכלי העולמי פגע קשות במסחר הימי.
מחירי ההובלה הימית הנמוכים, כתוצאה מהיצע גדול מהביקוש, איפשרו לסין לייבא כמות חסרת תקדים של סחורות ומוצרים, דבר שתידלק את הצמיחה הנמשכת של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם.
"אני פשוט לא רואה את הסינים מאטים. הם עדיין יהיו מנוע הצמיחה המרכזי בשנה הבאה", אמר פיטר אומיילי, אנליסט בכיר בבנק HSBC.
חוזקו של הביקוש הסיני יהיה מרכז העניין של אסיפת בעלי האוניות שתיערך בעיר גואנגזו שבסין השבוע, בה יהיו חייבים הבעלים להחליט האם הם מקבלים את משלוחי האוניות החדשים או שהם דוחים אותם בתקווה לסביבה כלכלית טובה יותר בעתיד.
על פי הערכות בסין ובאוסטרליה, צריכת הפחם הסינית צפויה לזנק ל-2.7 מיליארד טונות בשנת 2015, זאת לעומת 1.8 מיליארד טונות בשנה שעברה. צריכת הפלדה צפויה לעלות ל-880 מיליון טונות לעומת 568 מיליון טונות בתקופה המקבילה אשתקד.
פחם ומחצבי הברזל, מהם מייצרים פלדה, הן שתי הסחורות הגדולות ביותר בנפח עבור צי אוניות הצובר היבשות העולמי, שמשנעות כ-40% מכלל המוצרים המובלים בים.