שתף קטע נבחר
 

תכירו: פוליסת ביטוח תקנית חדשה

הפוליסה תופעל מראשית 2011 ותכלול שינויים רבים, רובם ככולם לטובת הצרכן. למשל, חיוב חברת ביטוח ליטול על עצמה אחריות לרכב חדש, במקרה בו היבואנית תבטל את אחריות בגלל איכות תיקון. אך גם חיוב תשלום גם אם הנהג לא קיים תנאים מגבילים ברישיון הרכב. תיקון רכב חדש - רק בחלפים חדשים, גם אם לא מקוריים

חברת ביטוח שתתקן רכב חדש הנמצא עדיין באחריות, באופן שהיבואנית לא תהיה מוכנה להכיר בהמשך האחריות, תחויב ליטול עליה את מלוא האחריות לרכב. כך יקבע בפוליסה תקנית חדשה לרכב, שתכנס לתוקף בתחילת 2011. פיני שחר, מנהל מחלקת ביטוח כללי באגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, אמר זאת בכנס סוכני ביטוח. עוד אמר כי בתחילת השנה הקרובה תתפרסם פוליסה תקנית חדשה לביטוח מקיף לרכב, הנמצאת בשלבי ניסוח סופיים.

 

במקרה בו תסרב כאמור היבואנית לקחת אחריות, לא תוכל חברת הביטוח להתנער ממתן אחריות לבעל הרכב עד לסוף תקופת האחריות שהובטחה לו במקור. יש להזכיר כי האחריות לרכב חדש היא עומדת כיום על שנתיים לפחות (על-פי חוק), אם כי רוב יבואניות הרכב נותנות אחריות למשך שלוש שנים.

 

בפוליסה החדשה נקבע גם שחברות ביטוח יחויבו לתקן רכב חדש (שגילו עד שנתיים) רק בחלפים חדשים, אבל לא בהכרח מקוריים. גם שימוש בחלקים תחליפים התואמים במידות ובאיכות, יהיה תקף במסגרת הפוליסה החדשה.

 

שינוי נוסף שימנע מחברות הביטוח אפשרות להתחמק מתשלום פיצויים, היא בסעיף "תוקף רישיון הנהיגה". כיום מנסות חברות הביטוח להימנע מפיצוי בעל רכב, אם בעת התאונה הוא לא מילא אחרי תנאים מגבילים ברישיון, כמו חבישת משקפיים למשל, או צורך בהתקנת מראה פנורמית ברכב. חברות הביטוח טענו כי נהיגה בניגוד למגבלות אלה (הרשומות ברישיון רכב), מהוות בעצם נהיגה ללא רישיון בר-תוקף, ולכן הן פטורות מתשלום הנזק.

 

בפוליסה החדשה יקבע שכל עוד הנהג הוא בעל רישיון בר-תוקף לנהיגת כלי רכב מהסוג המבוטח, הרי שלצורך הביטוח יהיה רישיון הנהיגה שלו בר-תוקף, גם אם לא עמד במגבלות שהוטלו עליו. לדוגמה, גם אם אדם בעל רישיון נהיגה לרכב פרטי נהג במונית בעלת מבנה של רכב פרטי וגרם לתאונה, עדיין תהיה חברת הביטוח חייבת בתשלום הנזק.

 

עם זאת, לגבי מי שינהג בשכרות קובעת הפוליסה החדשה כי יחויב בהשתתפות עצמית גבוהה פי חמישה מסכום ההשתתפות העצמית הנקוב בפוליסה. אגב, עד כה לא הורשו חברות הביטוח להימנע מתשלום פיצוי מלא למבוטח, גם אם התברר שנהג בגילופין.

 

שינוי נוסף הצפוי בפוליסות חדשות הוא "ישור קו" במנגנון ההחזר המגיע לנהגים, המבטלים מסיבה כלשהי את הביטוח לפני תום התקופה. כיום הם נאלצים לשאת בקנס של 10% מסכום הביטוח החודשי על כל חודש שהביטוח היה בתוקף, בנוסף ל-10% מסכום הביטוח השנתי.

 

במסגרת הפוליסה התקנית החדשה יהיה ההחזר דומה לנהוג ברכב חובה: עבור תקופה של עד שבעה ימים, 5% מהפרמיה השנתית. עבור כל יום נוסף, 0.3% מהפרמיה. אם הביטול נעשה מטעמים של פטירת המבוטח או מכירת הרכב, יעשה ההחזר פרו-רטה (ביחס ישיר לתקופת הביטוח שעוד נותרה).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חברת הביטוח תהיה אחראית
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים