שתף קטע נבחר
 

בדקה ה-90: הקרב האחרון על שווי השימוש

בניסיון נואש למנוע את העלאת שווי השימוש לרכב מהמעביד בינואר 2011, תיערך היום פגישה סודית בין ארגוני המעסיקים לבין סגן יו"ר רשות המיסים, בו יתריעו בפניו על ההשלכות החמורות שיהיו לייקור על מערכת יחסי העבודה במשק, ועל הסכנה ליציבות חברות הליסינג. ל-ynet נודע כי ההסתדרות עשויה להצטרף למאבק נגד ייקור הליסינג

האם זה הקרב האחרון על התייקרות הליסינג? בשעות הקרובות תיערך פגישה בין הנציגים המקצועיים של ארגוני המעסיקים, התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר, עם סגן מנהל רשות המיסים, ערן יעקב, במטרה לנסות לשנות, או לפחות לעכב, את מועד ייקור שווי השימוש של רכב צמוד ממקום העבודה. בפגישה, שמתוכננת לשעות אחר הצהרים, יתריעו אנשי איגוד לשכות המסחר והתאחדות התעשיינים בפני רשות המיסים, על ההשלכות החמורות של הייקור. ברשות מיסים אישרו שאכן צפויה היום פגישה עם שני הארגונים.

 

בארגונים עצמם סירבו אתמול למסור פרטים על הטיעונים שיועלו בפגישה, אך ל-ynet נודע כי בכוונת יוזמי הפגישה להתריע פעם נוספת, אולי אף האחרונה לפני כניסת הייקור לתוקף, על הסכנות הנלוות לשינויים הצפויים בשווי השימוש החל מינואר הקרוב. הן על מערכת יחסי העבודה במשק, והן על מצבן הרגיש של חברות הליסינג הגדולות. זאת לנוכח ההנחה כי עובדים רבים עלולים להחזיר את הרכב הצמוד שקיבלו מהמעביד לחברות הליסינג, עקב חוסר כדאיות כלכלית. החזרה סיטונית של כלי רכב לחברות, עלולה - כך הערכות - לפגוע ביציבותן הכלכלית של החברות.

 

יש להזכיר בהקשר זה כי ביום ב' הקרוב יקיימו ארגוני התחבורה בישראל, הכוללים את איגוד קציני בטיחות, ארגון מנהל תחבורה ופורום נוהגים היי-טק, כנס חרום שמטרתו למנוע את הפעימה הבאה של העלאת שווי השימוש ברכב צמוד. למאבק זה צפויה להצטרף גם ההסתדרות, החוששת אף היא מערעור מערכת יחסי העבודה במשק. בהסתדרות זועמים על-כך שרשות המיסים החליטה להצמיד בהזדמנות זו את שווי השימוש לרכב, למדד המחירים לצרכן, זאת בעוד שכר העובדים אינו צמוד למדד זה.

 

כזכור, משרד האוצר מתכנן להעלות מה-1.1 הקרוב את שווי השימוש החודשי לרכב פרטי שעובד מקבל ממעבידו, לשיעור של 2.5% משווי הרכב, ולהצמיד את שווי השימוש למדד. לטענת ארגוני התחבורה, העלאת שווי השימוש תיצור מצב בו עובדים המקבלים רכב צמוד, יאלצו לשלם תוספת של מאות שקלים בחודש - מה שיגרום לעובדים רבים להחזיר את הרכב הצמוד למעביד או לחברת הליסינג. פעולה שכזו כרוכה אגב בתשלום קנסות כספיים, בהם יצטרכו לשאת העובדים.

 

לדוגמה, על מכונית משפחתית נפוצה עם מנוע 1.6 ליטר ותיבה אוטומטית, אשר עולה 118,500 שקלים (מאזדה 3 למשל), משלמים העובדים מס של 2420 שקלים. לפי החישוב החדש, החל מינואר הם יאלצו לשלם על אותה מכונית בדיוק 3,040 שקלים, לאחר הצמדה למדד המחירים לצרכן. לכך יש להוסיף עליית מחירים צפויה של המכוניות החדשות בשוק הרכב המקומי, עקב עליית שערי המטבעות הרלוונטיים בשנה האחרונה, כך שתוספת המס הצפויה היא כמעט 700 שקלים בחודש על מכונית ממוצעת.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הקרב על הליסינג
צילום: ירון ברנר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים