האוכל באל על ישודרג; גולשים: היינו בסרט הזה
הדיווח על כניסתו של השף שגב משה למטבח של חברת התעופה עורר שלל תגובות של גולשי ynet, ורבות מהן נגעו לנקודות לא פחות כאובות. "שירווחו את המקום בין המושבים", כתב אחד ואחרת העריכה: "כגודל הציפיות - תהיינה האכזבות"
הלקוחות רוצים אוכל טוב יותר על המטוס – אבל זה לא הכל. הידיעה על כניסתו של השף שגב משה למטבחי חברת אל-על הוציאה מגולשי ynet שורת המלצות לשיפור השירות, שרבות מהן כלל אינן נוגעות לתפריט בשחקים.
בחברת התעופה הגדירו לאחרונה את המהלך כ"מהפכה של ממש", שתתחיל בשבועות הקרובים בתפריט המוגש במחלקת התיירים. "אני לא מכחיש שאני מפחד מהמהלך הזה והיו לי לא מעט לבטים לפני שהחלטתי לחתום על ההסכם הזה, כפי שגם להם היו התלבטויות", סיפר השף ל"ידיעות אחרונות".
האוכל המוגש בטיסות ידוע כנקודה כאובה בחברות תעופה רבות – ולכן הדבר עורר אתכם להגיב.
"היינו בסרט הזה", כתב שלמה. "כל הזמן מחדשים ומחדשים אבל האוכל נשאר גרוע. בכל חברת טיסות פנים הודית או אירופית יש אוכל ברמה יותר גבוהה מאשר בטיסות אלעל הארוכות".
חגית מירושלים הכתיבה רשימת המלצות, לידיעת מנהלי השירות באל-על. בין הצעותיה: הגשה בכלי אוכל שקופים, הוספת יותר פירות וירקות חיים לתפריט, לחמים ומאפים שמועלים למטוס חצי-אפויים ומסיימים את התהליך באוויר והוספת גלידות ומעדני חלב בארוחות החלביות.
אם לשפוט על פי דברי הגולשת שהזדהתה כ"נוסעת מתמידה" – הרי שהבעיה המשמעותית ביותר היא חוסר העקביות ברמת המזון המוגש. "בטיסה לארצות הברית, בראשית אוקטובר, הגישו את האוכל הכי לא טעים", פתחה הנוסעת. "ביקשתי מראש ארוחה צמחונית, קיבלתי אוכל בלתי אכיל, קר, יבש, דוחה. נשארתי רעבה, האוכל הוחזר לפח אשפה של המטוס". המצב התהפך לקצה השני בטיסתה חזרה. אז, מספרת הגולשת, "הוגש אוכל מצוין. חם טעים, מגוון, ומספיק, למרות היותו צמחוני". לסיכום, היא מאחלת הצלחה לשף החדש.
לא עוד עוף המכובס? ארוחת מטוס באל על (צילום: כרמית ראובן)
עזבו את האוכל, תנו להתרווח
"כל הכבוד לשגב משה השף המצויין, אבל האוכל הוא לא הבעיה באל על", כתב רז מפתח תקווה. "עם כל הכבוד לאוכל כדאי שאל על ירווחו קצת את המקום בין המושבים, כדאי גם שיתקנו את מערכות השמע במטוסים ויעדכנו את הסרטים. עם האוכל נסתדר כבר, אחרי הכל לא הגענו למסעדת גורמה".
גם "ציפי מאוסטרליה" הצטרפה לדברים: שנים אנחנו טסים איתכם, שנים אנחנו מבקשים מתחננים בבקשה . רוצים לנסוע איתכם אך כבר די נמאסה הצפיפות. לא עומדים בכך".
הגולש "פינו" מצטרף גם הוא – ושם את הדגש בשירות במהלך הטיסה על נקודות שונות בתכלית. "הרבה יותר חשוב - הרווח של המושבים, איכות תא הנוסעים (יותר מדי כסאות מתפרקים, אוזניות לא עובדות ומזגן מטפטף), ומחיר שפוי". פינו גם מלין על עיסוק מופרז בעגלות הדיוטי-פרי ומסכם: "אוכל טוב נמצא כבר בעצמנו אחרי הטיסה....".
גימיקים במקום שיפור?
ניר הצטרף לדעת קודמיו, בטענה כי הבעיה לא טמונה באוכל, אלא בתחומי שירות אחרים: "במשך 30 שנה הנוסעים מתלוננים על אותן בעיות ובמקום ללמוד מהחברות
ממזרח אסיה ואירופה המערבית - מאמצים גימיקים כאלה".
נקודה נוספת שהעלו גולשים היא הצורך בהתחשבות במגבלות בריאותיות, למשל ארוחות נטולות גלוטן. יצוין כי ברוב חברות התעופה קיים תפריט שכזה, אך הוא מחייב הזמנה מראש, בעת רכישת הכרטיס.
לסיום, לאור כמות התגובות והטענות השונות שהועלו, כתב אחד הגולשים: "כל בר דעת יודע שלא קל לספק את כולם. האוכל בסדר וטרי!!"