שתף קטע נבחר

סבסטיאן וטל - דרכו של האלוף הצעיר בהיסטוריה

למרות שיכול היה להבטיח לעצמו את האליפות לפני מספר מירוצים, סבסטיאן וטל זכה היום באליפות מעמדה נחותה, תוך שהוא רושם עצמו בספר השיאים כאלוף הצעיר בהיסטוריה. קווים לדמותו של גרמני צעיר, שזה מכבר זכה בתואר המחמיא והמחייב בייבי-שומאכר

אלוף העולם הטרי בפורמולה 1, סבסטיאן וטל, נולד ב-3 ביולי 1987, בהפנביים, גרמניה. וכמו כל הנהגים הגדולים, החל להתחרות במירוצי קארטינג עוד בטרם מלאו לו שמונה שנים, ב-1995. שש שנים לאחר מכן, כבר החל לקטוף תארים ראשונים, תוך שהוא זוכה פחות או יותר בכל קטגוריה שבה התחרה.

 

 

ב-2003, כשהוא רק בן 16, החל וטל להתחרות במכוניות פורמולה מקטגוריות נמוכות, כמו למשל פורמולה-ב.מ.וו, שבה סיים את העונה הראשונה עם חמישה ניצחונות מ-19 מירוצים. אגב, הזוכה באותה עונה היה נהג גרמני בשם מקסימיליאן גוטז. ואם אין לכם מושג במי מדובר, אתם לא לבד.


מירוץ היסטורי - וטל מנצח את המירוץ הגשום של מונזה (תצלום: AP)

 

היכולת המרשימה לא נעלמה מעיני אנשי ב.מ.וו, שהחליטו לפרוש חסותם על הנהג הגרמני הצעיר והמוכשר. שנה מאוחר יותר הוא כבר זכה באליפות. אגב, כדי להבין את מידת הדומיננטיות שלו, וכדי לקבל מושג על הסיבה לשם החיבה לו זכה - "בייבי-שומאכר" - כדאי להעיף מבט בשורת הסטטיסטיקה של אותה עונה: וטל ניצח ב-18 מתוך 20 הסבבים בהם השתתף. וגם בשני הנותרים מצא עצמו על דוכן המנצחים.

 

שנה מאוחר יותר, כשהוא בן 18 בסך הכל, עבר וטל לקטגוריית ה-F3, אשר באותה תקופה הייתה הקטגוריה המשנית לפורמולה 1, וזו שסיפקה את מרבית הנהגים למלכת המסלול. וטל סיים את עונתו הראשונה שם במקום החמישי, תוך שהוא זוכה בקלות בתואר "רוקי העונה". התוצאות המעולות סידרו לו, כמו למוכשרים רבים לפניו ואחריו, נהיגת מבחן במכונית פורמולה 1 של קבוצת ב.מ.וו-סאובר. למעשה, מדובר היה כבר בניסוי ראשון לוודא כיצד יראה עתידו של הנהג.

 

ב-2006 סיים וטל במקום השני באליפות הפורמולה 3, תוך שהוא מנצח בשלושה מירוצים, והפך לנהג הניסוי והמחליף לנהגי קבוצת סאובר. שנה מאוחר יותר נקרא להחליף את רוברט קוביצה במירוץ האמריקני, תוך שהוא הופך לנהג הצעיר בהיסטוריה של האליפות שמשיג נקודת אליפות (מקום שמיני), והוא עדיין לא בן 20. היכולת המרשימה כנהג מחליף בסאובר, סדרה לגרמני עוד באותה עונה מושב בקבוצת סקודריה טורו-רוסו, קבוצת הבת של רד-בול, תוך שהוא משיג עבור הקבוצה הקטנה את התוצאה הטובה ביותר שבה זכתה עד עתה - מקום רביעי במירוץ של סין.


וטל מתחיל לעכל את גודל ההישג (תצלום: AP)

 

ב-2008 נהג וטל עונה מלאה ראשונה בפורמולה 1, והותיר רושם בל ימחה עם תצוגה מרהיבה במירוץ הגשום של מונזה, תוך שהוא הופך לנהג הצעיר ביותר אי-פעם שזוכה במירוץ פורמולה 1. ההתקדמות המטאורית לא נעלמה כמובן מעיני אנשי רד-בול, להם הייתה כמובן זכות ראשונים על שירותיו. הבחירה בו הפכה למובנת עוד יותר, כאשר הוא משיג לקבוצה הצעירה יחסית את עמדת הזינוק הבכירה הראשונה בתולדותיה, ומסיים את העונה במקום השמיני בין הנהגים.

 

וגם הניצחון הראשון של הקבוצה רשום על שמו, במירוץ של סין. וטל סיים את עונת 2009 במקום השני והסנסציוני, תוך שהוא מנצח גם במירוצים של סילברסטון, סוזוקה ואבו-דאבי. זאת בעונה בה שלטה קבוצת בראון GP.

 

ועכשיו הגיעה עונת האליפות, צעד כמעט מתבקש ל"בייבי-שומאכר"...

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנצח ב-2008
צילום: רויטרס
הופך לאלוף הצעיר בהיסטוריה
צילום: AP
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים