שתף קטע נבחר
 

200 מיליון ש' הושקעו במבנים המסחריים בשרונה

יזמי המתחם שליד הקרייה בתל אביב הודיעו כי הוא ייפתח בשנת 2012 ויתפקד כמדרחוב. 27 מבנים מתוך 33 מבני הטמפלרים ישמשו למסחר, מסעדנות ותרבות. היזמים מעריכים שכ-17 אלף מבקרים יפקדו את המקום מדי יום, אך אינם מוטרדים ממצוקת חנייה

המתחם המסחרי בשרונה תל אביב ייפתח בשנת 2012, כך הודיעו היום (א') קבוצת אירני-רוגובין וחברת גני שרונה (אמטא) במסיבת עיתונאים שנערכה במתחם. 

 

 

היזמים הודיעו כי בפארק המשתרע על שטח של כ-45 דונם יושקעו כ-200 מיליון שקל לפיתוח ושימור מבני הטמפלרים. בנוסף הודיעו היזמים כי 27 מבנים מתוך 33 מבני הטמפלרים במתחם ישמשו למסחר, מסעדנות ותרבות.

 

השטח המסחרי הכולל במתחם יכלול כ-14.5 אלף מ"ר כאשר 8,000 מתוכם יושכרו לחנויות, 5,000 מ"ר לבתי קפה ומסעדות וכ-1,500 מ"ר לגלריות ופעילות תרבותית. לדברי היזמים, דמי השכירות במתחם יעמדו על 200-400 שקל למ"ר.

 

עד כה הושכרו שני מבנים בתחומי הפארק: בית המזקקה, מבנה בשטח של כ-1,000 מ"ר אותו שכר השף רן שמואלי ומשפחת גולדברג ועליו תקום מסעדה ובר יינות ומבנה נוסף בשטח של כ-300 מ"ר לרשת המאפיות בליקר.

 

חולדאי: התוכנית הגיע לשולחני לפני 12 שנה

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי שהגיע להנחת אבן הפינה אמר ל"כלכליסט" כי התוכנית למתחם שרונה הגיעה אל שולחנו כבר לפני כ-12 שנים ונדרש זמן רב כדי להוציאה לפועל.

 

מנהל הפרויקט מטעם היזמים הפרטיים, עמית יולביץ', אמר ל"כלכליסט" כי מדובר באחד הפרויקטים הנדל"ניים המורכבים ביותר שהוא מכיר וכי התב"ע (תכנית בניין עיר) של הפרויקט למעשה קיימת כבר 20 שנה.

 

למרות שברוב המתחם פעלו בעבר בסיסי צה"ל, הצליחו עירית תל אביב ומינהל מקרקעי ישראל להגיע להסדר שאפשר את העברת הבעלות על הקרקע.

 

יולביץ' הסביר, כי בתמורה לכסף שהתקבל ממכירת הקרקע בשרונה ובאדמות דרום הקרייה נבנה מגדל הביטחון שבו יושב שר הביטחון כיום, וכך למעשה התאפשר פיתוח פארק שרונה ובתוך כך מבני הטמפלרים והשטחים המסחריים.

 

לא מוטרדים ממצוקת חנייה

על פי סקר של חברת גיאוקרטוגרפיה שהציגו היזמים באירוע, המתחם עתיד למשוך אליו 18-16 אלף מבקרים ביום. יזמי הפרויקט לא נראים מוטרדים ממצוקת חניה עתידית.

 

איש העסקים מתי דב מחברת גני שרונה אמר כי תחת הפרויקט שבונה גינדי השקעות בשרונה ישנם עוד 200 מקומות חניה לציבור הרחב וכי בנוסף לכך בסמוך יבנה חניון קריית הממשלה.

 

לפי התכנון העתידי, כשיסתיים הפרויקט כל הרחובות בתחומי הפארק ייסגרו לתנועה והמתחם כולו יתפקד כמדרחוב.

 

חולדאי, שהגיע למקום רכוב על אופניים, לא בישר על פיתרונות חדשים, אך אמר ל"כלכליסט" כי היום פורסם המכרז לבניית תחנות הרכבת הקלה של תל אביב, והקו האדום עובר ממש בסמוך למתחם. לדבריו, "עידן הרכב הפרטי עבר, היום מפתחים תחבורה ציבורית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פרויקט שרונה, הדמייה
צילום: Viewpoint
חולדאי. "עידן הרכב הפרטי עבר"
צילום: רמי זרנגר
מומלצים