שתף קטע נבחר
 

מי יערוך קורסי רענון לנהגים? התשובה: אף אחד

ההסכם עם הזכייניות לעריכת הקורסים הסתיים לפני כחודשיים וחצי, אך משרד התחבורה איחר לפרסם מכרז חדש. התוצאה - במהלך חודשיים לא יהיו קורסים כלל. רגע, אלה לא קורסים שאמורים לשפר את הבטיחות בדרכים?

התגעגעתם לסיפורי חלם במשרד התחבורה? קבלו אחד חדש. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים החליט לפני מספר שנים - ובצדק גמור מבחינתנו - לחייב את כל מקבלי רישיונות הנהיגה, לעבור קורסי רענון. למרבה הצער לא מדובר ברענון מעשי אלא רק תיאורטי, אבל טוב יותר מלא כלום. לקורסים אלה מוזמנים נהגים שצברו שלוש שנות ותק בנהיגה על רכב פרטי, נהגים צעירים שמלאו להם 21 ונהגים שצברו 12 נקודות או יותר. קורסים אלה, מיותר לציין, נועדו לשפר (ולרענן) את היכרות הנהגים עם חוקי הכביש, ולסייע באופן ישיר לבטיחות בדרכים.

 

 

לצורך עריכת קורסי הרענון הכוללים תשע שעות לימוד, פורסם לפני מספר שנים מכרז ובו זכו שלושה זכיינים: המועצה הלאומית למניעת תאונות (המלל"ת), מכללת אפיק והמכללה למנהל. ההסכם עם הזכיינים נחתם לתקופה של מספר שנים, שהסתיימה לפני כחודשיים וחצי, ב-31.8.10 ליתר דיוק.

 

משום מה, למרות שברור היה לאורך שנים מתי בדיוק יסתיים הזיכיון, במשרד התחבורה לא הזדרזו משום מה לפרסם מכרז חדש. למעשה, רק בחודש יולי, חודש אחד לפני תום הזיכיון המקורי, נזכרו שצריך לעשות זאת. במשרד התחבורה מסבירים לנו כי האיחור נובע מהרצון לשפר את הקורסים, ולכלול בהם נושאי לימוד חדשים כמו ניתוח אירועי תאונות דרכים, דיון קבוצתי, וכל זאת בליווי של מולטימדיה ובכיתות קטנות יותר.

 

רעיונות טובים אחד-אחד, אלא שזה לא מסביר את האיחור המופרך. אחרי הכל, אפשר לחשוב שההחלטה לשפר את קורסי הרענון, נולדה בין לילה. ואם כן אגב, הפאשלה גדולה עוד יותר. בכל מקרה, התוצאה הייתה שבמועד שבו פג תוקף ההתקשרות עם שלושת הזכיינים, לא נבחרו כלל זכיינים חדשים. כשגילו במשרד התחבורה את הפשלה, החלה התרוצצות שמטרתה למנוע את ביטול הקורסים החשובים. לאחר משא ומתן עם הזכיינים הקודמים הוחלט להאריך את הזיכיון בשלושה חודשים עד סוף חודש נובמבר, בתקווה שעד אז יבחרו מפעילים חדשים.

 

חשבתם שתהליך המיון וקביעת הזוכים במכרז יקרה מיד? טעיתם. רק ביום ב' השבוע (15.11) נקבעו מפעילים חדשים. במילים אחרות, למרות התגלית המרעישה על סיומו הפתאומי של החוזה, רק שבועיים לפני תום תוקף הזיכיון (שעבר הארכה של שלושה חודשים כאמור) של המפעילים הקודמים.

 

מה אומרים על זה במשרד התחבורה? הזכיינים החדשים "צפויים להתחיל את פעילותם כחודשיים מיום ההודעה על הזכייה", מסבירים שם ומוסיפים כי רישום תלמידים לקורסים יחל כבר במהלך דצמבר. זה אומר, במקרה הטוב, שהקורסים יחלו לפעול לא לפני ינואר 2011. המשמעות היא כי חודשיים ללא קורסים יגרמו להצטברות של 17 אלף נהגים שצריכים לעבור את תשע שעות ההדרכה, אך יקבלו תשובה ש"אין מקום".

 

זה בדיוק מה שאירע בימים אלה לקורא שביקש להירשם לקורס בינואר, אבל כשפנה לאחד הזכיינים שעורך את הקורסים, שמע שזה בלתי אפשרי, "משום שמשרד הרישוי יוצא לחופשה בת שלושה חודשים". אתם הבנתם את זה?

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לידיעת השר כץ
צילום: ירון ברנר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים