מרקיונה מודה: אלפא 159 הייתה טעות
מנכ"ל פיאט מגלה כי אחת המכוניות החשובות ביותר של אלפא בשנים האחרונות, ה-159 שאמורה הייהת להתחרות ביוקרה הגרמנית, הייתה טעות ולכן נכשלה. בנוסף רמז כי פרארי - לפחות בחלקה - עומדת למכירה
אלפא 159 הייתה טעות? לדברי לא אחר מסרג'יו מרקיונה, מנכ"ל פיאט, בעלת הבית של המותג הספורטיבי, המכונית המבטיחה לא אמורה הייתה לצאת לכביש. המנכ"ל, מבכירי תעשיית הרכב האירופית, התבטא כך בחברת אנליסטים מבית ההשקעות מורגן סטנלי, כך מדווח "אוטומוטיב ניוז". מרקיונה אמר עוד כי מחליפת ה-159, האלפא ג'וליה - שתיוצר לדבריו בארה"ב - תהיה "אלפא אמיתית". בתגובה לשאלה בנושא, אמר דובר פיאט כי עדיין לא הוחלט היכן לייצר את המכונית, בארה"ב או איטליה.
"חזרנו מטורינו עם ידיעה ברורה כי פיאט וקרייזלר יהפכו בסופו של תהליך לחברה אחת", כך אמר נציג מורגן סטנלי, סטיוארט פירסון, שנכח בפגישה עם מרקיונה. פירסון מוסיף כי על-פי הנהלת פיאט, לפני השלמת המיזוג יהיה צורך בהנפקת מניות ציבוריות (IPO) לפרארי, ומכירה אפשרית של חטיבת חלקי החילוף, מגנטי מרלי. עם זאת, להערכת בכירים בתעשייה, מרקיונה יהיה חייב למכור את פרארי לגמרי לפני האיחוד עם קרייזלר, עקב צורך במזומנים. להערכת אנליסטים, פיאט תעריך את פרארי ב-2.4 מיליארד יורו.
פיאט, שמחזיקה ב-85% מיצרנית מכוניות הספורט האקזוטיות, עומדת לרכוש 5% ממניות החברה מזרוע ההשקעות של ממשלת אבו-דאבי, מובדאלה (Mubadala), כך מדווח "בלומברג". חברת ההשקעות מובדאלה רכשה את חמשת האחוזים של פרארי בשנת 2005, מבנק ההשקעות האיטלקי Mediobanca. על-פי דו"ח ביניים של הבורסה האיטלקית, פיאט תשלם 122 מיליון יורו עבור חמשת האחוזים בפרארי.