שתף קטע נבחר
 

ביואיק ידידותית לסביבה: לה-קרוס היברידית

ג'נרל מוטורס תייצר גרסה היברידית לביואיק לה-קרוס, אשר תהפוך מיד ליחידת ההנעה הבסיסית במשפחה. החסכון המובטח: 25% בתצרוכת הדלק לעומת דגמים אחרים, וכמובן זיהום

גרסת הבסיס של ביואיק לה-קרוס תהיה בעתיד היברידית. ג'נרל מוטורס חושפת גרסה עתידית לביואיק לה-קרוס, שתקבל את השם eAssist (עזרה חשמלית). שמה של המערכת החשמלית, שתשודך למנוע הרגיל, מבהיר כמובן את אופן תפקודה. היא אינה אמורה לאפשר ללה-קרוס לנוע בכוח החשמל בלבד, אך מסוגלת לסייע ליחידת ה-2.4 ליטר (182 כ"ס) בעת "האצות חזקות", תודות לתוספת של 15 כ"ס נוספים. מעניין לציין כי בג'נרל מוטורס מחשבים את ההספק המרבי המשוקלל של הלה-קרוס המסתייעת ב-180 כ"ס בלבד.


 

תיבת שישה הילוכים אוטומטית חדשה מסייעת לחבילה החסכונית, וכך גם מערכת עצור וסע, טעינת אנרגיה לסוללות בזמן בלימה ומערכת האחראית לזרימת האוויר במכונית. ביואיק לה-קרוס eAssist משיגה נתוני צריכת דלק של 15.7 ק"מ לליטר מחוץ לעיר, 10.6 ליטרים בתוכה.

 

יחידת ההנעה ההיברידית - אם אפשר לכנות אותה כך - תמצא מקום בכל גרסאות ה-2.4 ליטר של היצרנית, החל מהקיץ הבא. השינוי צפוי אגב לייקר במעט את גרסת הבסיס של הלה-קרוס, בכ-4,000 דולרים מכ-26,000 דולרים כיום. בג'נרל מוטורס מסרו כי מחיר המכונית אינו סופי.

 

ונקודה אחרונה למחשבה. הלה-קרוס eAssist משלמת על ההגנה על הסביבה, כמו מכוניות היברידיות אחרות, בנפח תא המטען שקטן לטובת אחסון הסוללות. במקרה של הלה-קרוס מדובר בנתון משמעותי, משום שלדגם הנוכחי יש רק 377 ליטרים, פחות מחברות אחרות בקטגוריה. לפולקסווגן פאסאט לדוגמה יש 565 ליטרים נדיבים. בגרסה ההיברידית יורד נפח האיחסון ל-307 ליטרים, עם התמיכה בסביבה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים