שתף קטע נבחר
 

רזה ושרירית: פורשה קאיימן R

יצרנית מכוניות הספורט מציגה בתערוכת לוס אנג'לס את גרסת העל של הקאיימן. עם יותר כוח ופחות משקל, ה-R מציעה ביצועים משופרים ועיצוב ממוקד. לישראל היא תגיע אחרי ההשקה באירופה, ברבעון הראשון של 2011

קאיימן-על. פורשה חושפת בתערוכת לוס אנג'לס גרסת-על של הקאיימן: ה-R. המתכון מוכר מדגמים אחרים של היצרנית: יותר כוח, פחות משקל - ויותר כסף. לקאיימן R החדשה 330 כ"ס - 10 כ"ס יותר מה-S - שמופקים ממנוע הבוקסר המוכר, בנפח 3.4 ליטרים. ה-R גם קלה ב-55 ק"ג מה-S, הודות לדיאטה שכללה שימוש בחישוקי סגסוגת מיוחדים וקלים במיוחד, בקוטר 19 אינץ'. בפורשה מתגאים שכך שאלה החישוקים הקלים ביותר בהיצע של היצרנית.

 

 

הפחתת המשקל והעלאת ההספק משפרים את הביצועים: הגרסה הידנית של ה-R מאיצ ל-100 קמ"ש בחמש שניות, ואילו הגרסה המצוידת בתיבת הילוכים כפולת-מצמד (PDK), עושה זאת ב-4.9 שניות. בפורשה גם אומרים כי תוצע חבילת "כרונו", שמשפרת את הביצועים עוד יותר, ומפחיתה שתי עשיריות שנייה מזמן ההאצה ל-100 קמ"ש. 

 

בפורשה גם ניסו לתת לקאיימן R מראה ייחודי, עם ספוילר אחורי קבוע, בניגוד לזה המתקפל של הגרסאות הרגילות, וכן צביעה ייחודית. עוד אומרים בפורשה כי המכונית נמוכה מהגרסאות האחרות של הקאיימן בשני ס"מ, מה שכנראה רומז על כיול מעט שונה של המתלים.

 

בגרמניה תחל להימכר מחודש פברואר 2011, עם מחיר התחלתי של 70 אלף יורו. שי דואני, מנכ"ל יבואנית פורשה, אומר כי ה-R תיובא לישראל על-פי הזמנת לקוחות, ומחירה צפוי להיות גבוה ב-10% מזה של גרסת ה-S, שעולה כ-630 אלף שקל.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים