שברולט קמארו איבדה את הגג
מכונית השרירים של שברולט נחשפת בתערוכת לוס אנג'לס בגרסה פתוחה. עם חיזוקים שונים למרכב, ומנועי V6 ו-V8, הקמארו הפתוחה מתיימרת להציע חווית נהיגה דומה לזו של הגרסה הסגורה
כמה זמן לוקח להסיר גג? שלוש שנים וחצי אחרי שהוצגה לראשונה כמכונית קונספט, חושפת שברולט את הגרסה הסדרתית של הקמארו הפתוחה, בתערוכת לוס אנג'לס. מכונית השרירים האמריקנית, ששיווקה בגרסת הקופה החל בארה"ב במרץ 2009, אמנם זכתה לגרסה פתוחה כבר בתערוכת דטרויט ב-2007, אלא שהצגתה כמכונית מוכנה לייצור התעכב משמעותית, יש לשער כי פשיטת הרגל שעברה ג'נרל מוטורס, בעלת השליטה בשברולט קשורה לעניין.
הקמארו הפתוחה תשווק עם שני המנועים המוכרים מדגם הקופה: V6 בנפח 3.6 ליטרים, המספק 312 כ"ס, ו-V8 בנפח 6.2 ליטרים, עם שתי גרסאות הספק (400 ו-426 כ"ס). שני המנועים יוצעו עם תיבות שישה הילוכים - אוטומטית או ידנית.
"המטרה שלנו הייתה לפתח מכונית שתהיה דומה במאפייניה עד כמה שניתן לדגם הקופה, באיכות הנסיעה, הניהוג והביצועים", מסביר המהנדס הראשי של הקמארו. לצורך כך, הוחלט לחזק את המבנה של המכונית הפתוחה, למשל באמצעות רצפה מחוזקת. התוצאה, לטענת שברולט, היא קשיחות מבנית טובה מזו של כל המתחרות - כאשר ביצרנית האמריקנית מתגאים במיוחד כי הקמארו הפתוחה אף טובה בהיבט זה מסדרה 3 הפתוחה של ב.מ.וו.
מחיר הקמארו הפתוחה יחל בארה"ב מ-30,000 דולרים - כ-7,000 דולרים יותר מדגם הקופה הבסיסי. מיבואנית שברולט נמסר כי במהלך 2011, תעבור גרסת הקופה של הקמארו תקינה אירופית, ולאחר מכן תגיע לישראל. בעניין הגרסה הפתוחה, אומרים שם כי הנושא נמצא עדיין בבדיקה.