כמעט תאונה בנתב"ג: 2 מטוסים התקרבו זה לזה
פקח טיסה בנמל התעופה בן-גוריון הבחין במטוס של חברת "אייר ברלין" שסטה מנתיב ההמראה שלו בניגוד להנחיות והתקרב למטוס אל על שהתכוון לנחות. בזכות התערבות הפקח שינה המטוס הגרמני את מסלולו. המטוסים היו במרחק של כ-800 רגל
שוב - כמעט תאונה בנתב"ג: בנמל התעופה בן-גוריון נמנעה הערב (יום ה') תאונה אווירית, כשפקח טיסה הבחין במטוס חברת "אייר ברלין" שסטה מנתיב ההמראה שלו בניגוד להנחיות והתקרב למטוס אל על שהתכוון לנחות. בעקבות התערבות הפקח שינה המטוס הגרמני את מסלולו, והמשיך בטיסה ליעדו בגרמניה. מטוס אל על, שהגיע מאתונה, נחת בשלום. משרד התחבורה פתח בחקירת המקרה.
המקרה אירע סמוך לשעה 17:30. מסיבה שאינה ברורה סטה המטוס הגרמני דרומה, לאחר שהמריא מכיוון מזרח למערב. מרשות שדות התעופה נמסר כי ככל הנראה מדובר בטעות אנוש של הטייס הגרמני.
בחקירה הראשונית התברר, כי למטוס הגרמני ניתנה הנחייה להמריא לגובה של 8,000 רגל, בעוד מטוס אל על היה בגובה 4,000 רגל. במהלך ההמראה, המטוס הגרמני ביצע את הסטייה המסוכנת. קירבת השיא בין השניים הייתה 800 רגל, כשהמרחק המותר המינימלי הוא 1,000 רגל. ההעירונות של הפקח היא זו שמנעה אסון תעופתי. פרטי האירוע דווחו לרשות התעופה האזרחית ולחוקר תאונות התעופה הראשי במשרד התחבורה, יצחק רז, שפתח בחקירה האירוע.
הפרה נוספת של התקנות נרשמה רק לפני יומיים בשעות הערב, כאשר מטוס של חברת "אליטליה" שהיה אמור לבצע המראה, התקדם על המסלול בשעה שהתקרב לנחיתה עליו מטוס של חברת התעופה הרוסית "טרנס-אירו". ל-ynet נודע כי הטייס התעלם מהאורות האדומים המוצבים בתחילת המסלול, שסימנו כי הכניסה אליו אסורה.
גם במקרה זה הבחין פקח ממגדל הפיקוח במתרחש, עצר את המטוס האיטלקי, ובמקביל הורה למטוס הרוסי לבצע הקפה נוספת באוויר לפני נחיתתו, על מנת לאפשר למטוס "אל איטליה" שהות לצאת מהמסלול.
גורמים בענף התעופה הגדירו את האירוע הערב כחמור ביותר, מאחר שהדבר היחיד שמנע את הקרבה היתרה, וככל הנראה גם את ההתנגשות בין שני המטוסים, הייתה ערנותו של הפקח. בחודשים האחרונים פועל נתב"ג עם מסלול אחד להמראות ולנחיתות, בשל סגירת המסלול השני לצורך שיפוצים במסגרת שדרוג הבטיחות בנתב"ג.
כמעט תאונות
בחודש יוני מנעו פקחי הטיסה בנתב"ג התנגשות בין שני מטוסים על מסלול ההמראה. מטוס של חברת "קורנדון איירליינס" הטורקית ניסה להמריא בעת שמטוס של חברת "טארום" הרומנית התקרב לנחיתה על אותו מסלול. הטייס נעמד על נקודת הזינוק להמראה ולא נענה להוראות הפקחים, והפריע לנחיתה. חודש קודם לכן נרשם אירוע דומה, לאחר שמטוס ריסוס קל סטה ממסלולו והתקרב בצורה מסוכנת למטוס חברת אלאיטליה, אך גם במקרה זה עירנות של פקחית טיסה מנעה אסון.
אירוע הבטיחות החמור ביותר בנתב"ג אירע בחודש דצמבר אשתקד, כאשר מטוס של חברת אל על התקרב עד כדי 250 מטר למטוס
של חברת לופטהנזה. ההתנגשות נמנעה רק בזכות מערכות האזהרה האוטומטיות של המטוסים, שהופעלו בשל הקרבה החריגה.
לפני שלוש שנים קבעה ועדת לפידות, כי מצב בטיחות התעופה בישראל הוא קשה וימשיך להידרדר, אם לא יינקטו פעולות נמרצות ובהקדם - אך בפועל רוב ההמלצות הוועדה לא יושמו במלואן. כך חשף מבקר המדינה בדו"ח שפרסם לפני כחודשיים.