עסק מריח
אחרי ה-DJ וה-VJ, קבלו את הדבר הבא בתחום האירועים העסקיים: ה-AJ, קיצור של Aroma Jockey, רוקח ריחות, שמשדרג אירועים באמצעות תערובת של ריחות מעוררי חושים. צפו בסלין ההולנדית, המכונה "ארומה לולה", בפעולה
ברשתות השיווק הגדולות כבר הבינו מזמן את הערך הגדול שיש לריח במשיכת לקוחות, והן משתמשות בריחות מסוימים כדי ליצור אווירה שתגרום ללקוח לסגור עסקאות בקלות.
וכשחברת דה פלוס, המקיימת אירועים כגון השקות של כלי רכב, פרזנטציות של מוצרים חדשים, אירועי נטוורקינג ואירועי גיבוש וחברה של חברות גדולות, ריחרחה אחר הדבר הבא בתחום האירועים - היא הגיעה לריח. לאחר חיפוש ברחבי העולם, הביאה החברה לארץ את הארומה ג'וקי, שעשוי להפוך לטרנד הבא באירועים עסקיים.
השבוע החברה עשתה ניסוי כלים ראשון בארץ בפיקודה של סלין מהולנד, או בשמה המקצועי, "ארומה- לולה" - אדונית התבלינים הרוקחת ריחות ודואגת לבשם אירועים עסקיים ומסיבות.
"ריח משפיע על מצבי רוח וזיכרונות ובאמצעותו אפשר ליצור בקלות לכל האנשים בעת ובעונה אחת תחושות מסוימות", מספרת סלין תוך כדי שהיא מכינה את משטח העבודה שלה.
תהליך הפצת הריח באולם הכנסים נעשה באמצעות ערבוב תמצית הריח בקערה גדולה עם מים רותחים, לתוכה מוסיפים קרח יבש על מנת ליצור אפקט של אדים, ובמידה והחלל גדול ממקמים מאווררים כדי להפיץ את הריח ברחבי החדר.
קיימים עשרות סוגי ריחות מווניל מתקתק, קוקוס קייצי, תפוזים אנרגטיים, ועד ריחות מטבחיים כמו כמון, בזילקום (בהם היא משתמשת באירועי שפים ובארוחות מיוחדות כדי לעורר תיאבון) וריח מנטה - שנודע ביכולת לנטרל ריחות.
ידוע כי ריחות הינם בעלי השפעה פיזיולוגית על הגוף והנפש - ריחות טלק המזכירים ילדות, ריח בושם המעלה זכרונות של אדם אהוב וגם ריחות של קיץ שהופכים אותנו לתזזיתיים יותר. את הריחות הללו תדאג סלין לפעפע לתוך האירוע.
"אפשר להרגיש אהבה, ניקיון, אווירת קיץ, חורף או סתיו. יחד עם התאורה, המוסיקה והוידאו ארט, נוצרת תמונה שלמה. כך הלקוח מוכר את המותג לכבודו היה האירוע בצורה מסוימת. באמצעות הארומה ג'וקי אפשר ליצור ריחות שיענו על הצרכים השיווקיים והעסקיים ויגרמו לאנשים ללחוץ ידיים על עסקה בקלות יתרה.
"ניתן ליצור תחושה של אהבה ורוגע, וכך תיווצר אווירה נגישה יותר בין אנשים. יש חברות שמעוניינות ליצור אוירה קרירה יותר ופחות נגישה. למשל, חברה שרוצה להראות שהיא גדולה ומיוחדת וסנובית, אני אצור עבורה ריחות שונים מאשר חברה שמבקשת ליצור תקשורת נגישה בין אנשים ומינגלינג.
"אותו הדבר במסיבות. אני ממש מספרת סיפור דרך הריחות, כפי שהדיג'יי מספר את הסיפור שלו דרך המוסיקה. הסיפורים שלנו משתלבים יחד ויוצרים אוירה שלמה יותר באירוע".
בין היתר הופיעה סלין עם הריחות שלה במסיבות של בעלי מגבלויות, ביניהם חירשים וכבדי ראיה. "החוויה של עבודה דרך ריח עם חירשים הייתה מאוד עוצמתית", היא אומרת. "ידוע כי חוש הריח שלהם מפותח עד מאוד - ולכן מסיבה זו קיבלה פידבקים ותגובות מחממות לב".
עמית רונאל שליו, הבעלים והמנכ"ל של חברת דה פלוס, מסביר מדוע בחר בסלין. "לכל אירוע עסקי יש מטרות גלויות ומטרות סמויות", אמר."תפקידנו כחברה שמומחית ביצירת חוויות, לגרום לקהל היעד להגיע למטרות של בעלי האירוע. את החוויות אנו יוצרים באמצעות השפעה על כל החושים. אל המוסיקה, הידועה בהשפעתה החיובית, התווספו עם השנים הוידאו-ארט, התאורה, הלוקיישן, העיצוב וכמובן האוכל. חוש הריח נותר מוזנח וחיפשנו כל הזמן משהו שיענה על הצורך הזה, עד שהגענו לארומה לולה, שהיא מומחית ובעלת ניסיון ביצירת אוירה לאירועים דרך ריח, עם ניסיון של 5 שנים בתחום אחרי שהביאה את הטרנד לבלגיה, צרפת, איביזה וגרמניה.
"החלטנו להביא אותה לארץ לניסיון, באירוע עסקי גדול של חברה מובילה. ההתנסות מדהימה. כשחוש הריח עובד בסנכרון עם יתר החושים, נוצרת חוויה אחידה אצל כלל הקהל, ויש אפשרות להעביר את החוויה ואת המסרים שהלקוח מעוניין להעביר".