שתף קטע נבחר
 

בדרך? קו הרכבת לאילת זוכה לפרסום נוסף

משרד התחבורה פרסם מסמך ראשון ומקדים לקראת פרויקט הנחת מסילת ברזל לאילת. שוב הבטחות חסרות תכלית מפי שרי תחבורה וראשי ממשלה, או שמא מדובר הפעם בדבר האמיתי?

קו הרכבת לאילת - בדרך לביצוע או שוב אחיזת עיניים? משרד התחבורה הודיע היום (ב') כי פרסם מסמך ראשוני לקראת הכנת מכרז עבור פרויקט הנחת מסילת ברזל בדרך לאילת. שר התחבורה, ישראל כץ, ציין כי הצעד הראשון "נועד לבחון את ההתעניינות והיכולת של הסקטור הפרטי בסלילת קו הרכבת לאילת, וכן את אופן שיתופו במימוש הפרויקט".

 

במשרד התחבורה אומרים כי קו הרכבת לאילת נכלל במסגרת תוכנית נתיבי ישראל, שעלותה נאמדת ב-27.5 מיליארד שקל, ובמסגרתה הוקצו 2.5 מיליארד שקלים למספר פרויקטים נבחרים, בהם קו הרכבת לאילת. יש לציין כי בעבר הועלו טענות נגד הפרויקט, בשל חוסר כדאיות כלכלי. יש אגב לציין כי ראש הממשלה דחה בתחילת השנה את התוכנית לפעימה השניה של תוכנית נתיבי ישראל - בה נכלל פרויקט המסילה לאילת - לשנת 2020. במקביל, במשרד התחבורה סרבו היום להעריך את פרק הזמן שיידרש לקבלת אישורים עבור ביצוע הפרויקט.

 

 


תוואי הרכבת המתוכנן (מקור: משרד התחבורה)

 

לדברי משרד התחבורה, שש חלופות לתוואי המסילה נבחנו עד כה, ובסופו של תהליך נבחר התוואי העובר דרך הר צין. אורכו של הקו המיועד כ-170 ק"מ, והוא אמור לכלול 63 גשרים וחמש מנהרות. זמן הנסיעה של הרכבת בין תל אביב לאילת אמור להיות כשעתיים וחצי, על-פי התחזיות, מספר הנוסעים השנתי הצפוי בקו לאילת עומד על כשלושה מיליון וחצי נוסעים, מתוך כשמונה מיליון נוסעים לאילת כיום.

 

יש לציין כי שר התחבורה הקודם, שאול מופז, הורה ב-2008 להתחיל בהליכי תכנון סטטוטוריים של קו הרכבת לאילת. מופז הכריז זאת לאחר קבלת מסקנות ועדת חיות לפיתוח נמל אילת. זאת, למרות בדיקה כלכלית שהוכיחה כי התוכנית אינה עומדת בשיעור התשואה המינימלי שנקבע בנוהל פרויקטים תחבורתיים. לדברי מופז, התכנית היא מפתח ליישוב והפרחת הנגב. בכוונת השר אז הייתה להכניס את שלב התכנון לתוכנית החומש של הרכבת לשנת 2009, תוכנית שלא יצאה לבסוף אל הפועל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שר התחבורה לוטש עיניו דרומה
צילום: אוהד צויגנברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים