בארה"ב, פייסבוק נצפית פי שלושה מגוגל
חברת שיווק אמריקנית: אחד מכל ארבעה דפים שנצפים ברשת שייכים לפייסבוק; גוגל הרחק מאחור
אחד מכל ארבעה דפים שנצפים ברשת בארה"ב נמצא בפייסבוק. הדפים של גוגל נצפים בשיעור נמוך פי שלושה: אחד מתוך 12. את הנתונים הציגה השבוע חברת הייעוץ השיווקי Drake Direct, שעשתה שימוש בנתונים ממנוע ההשוואה compete.com.
הנתון המדובר מתייחס לכמות הדפים שצפו בהם כל הגולשים - ולא למספר הגולשים. למעשה, לגוגל יש, לפי אותם נתונים, יתרון במספר הגולשים. אבל בעוד שבמנוע החיפוש גוגל משתמשים כדי למצוא אתרים אחרים - כלומר, זהו שירות שנכנסים אליו ויוצאים ממנו מהר - לפייסבוק יש שימוש אחר: אפשר להשאר בו כל היום, מבלי לצאת.
גוגל, בינתיים, מנסה לשמר את כוחה ברשת, בין היתר באמצעות הוספת שירותים חדשים למנוע החיפוש שלה. שירות התצוגה המקדימה, לדוגמה, יאפשר לגולשים לבחון תוצאות חיפוש מבלי לעזוב את דף החיפוש.
באנגליה, אגב, פייסבוק מהווה רק 15% מנתח הדפים הנצפים (עמוד אחד משבעה). גוגל טוענת שיש לה למעלה מ-500 מיליון חברים פעילים, שמתוכם לפחות 50% בודקים את החשבון שלהן מדי יום.