גוגל סורקת אימיילים שאינם של ג'ימייל
תביעה חדשה נגד גוגל: סריקת אימיילים נכנסים שאינם של בעלי חשבונות גוגל למטרת רווח היא פגיעה בפרטיותם של הגולשים
ג'ימייל עומד במרכזה של תביעה שטענתה שהשירות מפר את פרטיותם של גולשים שאינם בעלי תיבת ג'ימייל על ידי סריקת האימיילים שלהם למטרות רווח.
התובע, קית' דונבר מטקסס, שמשתמש בתיבת אימייל שאינה של גוגל,
גוגל ופרטיות
פרטיות ברשת: הרגולטור לא יכול להגן עליך
ניצן סדן
ראיון עם ארטמי ראלו, נציב הפרטיות שהשיג ניצחון נגד מהלכי גוגל, חושף אמת מטרידה ומדאיגה: אין לרגולטורים שום דרך למנוע שימוש של גוגל ופייסבוק במידע שלנו. פרטיות 2010, תמונת מצב
לטענתו, בניגוד למשתמשי השירות, "גוגל לא מבקשת את הסכמתם של גולשים שאינם משתמשי ג'ימייל קודם לשימוש בתוכן האימיילים שלהם למטרת פרסומות אישיות ומידע מותאם אחר לבעלי החשבונות."
סריקת האימיילים בחשבונות ג'ימייל מתבצעת באופן אוטומטי על ידי אלגוריתם שמטרתו ניתוח הטקסט ליצירת פרסומות מותאמות אישית לבעל החשבון. בכל תיבת אימייל שהיא, של גי'מייל או אחרת, נסרקים כל האימיילים הנכנסים למטרת סינון דואר זבל (ספאם). סיבת מחאתו של דונבר נגד הסריקה של גוגל היא שהסריקה מתבצעת לצורכי רווח ללא הסכמתם של בעלי חשבונות אימייל שאינם ג'ימייל.
דונבר מעוניין בהשגת מעמד של תביעה ייצוגית לתביעתו, כך שגם בעלי תיבות אחרים שאינם ג'ימייל יוכלו להצטרך לדרישתו – 100 דולר לכל אימייל חיצוני שנסרק בגוגל, או עשרת אלפים דולר, אם מספר ההודעות שנסרקו הוא יותר מ-100 ליום. כמו כן דורשת התביעה את הרווחים שעשתה גוגל מהפרסומות שהותאמו אישית לפי סריקת האימיילים החיצוניים.
ועוד בנושא: גוגל תשלם 8.5 מיליון דולר למשתמשי שירות BUZZ שפרטיותם נפגעה.
במדיניות הפרטיות של גוגל נטען, כי אין כל פגיעה בפרטיות של שולחי האימיילים, כיוון ש"איש מלבד מקבל האימייל אינו יכול לצפות בפרסומות המותאמות ובמידע הקשור אליהן."
סורקת אימיילים ללא אישור
איור: ניצן סדן
מומלצים