מופע הקולנוע של רובי
הקליפים של רובי וויליאמס עזרו להפוך אותו לילד הרע של הפופ הבריטי. עכשיו, בעיצומו של הקאמבק עם טייק דאט, ועם DVD חדש שמקבץ את הקליפים הגדולים, בחרנו כמה מנצחים
קצת אחרי שיצא לקריירת סולו, והרבה לפני שבחר להתאחד עם חבריו הישנים מ"טייק דאט", הבין רובי וויליאמס עקרון חשוב וחיוני לקריירה שלו: רעש ותשומת לב = הצלחה. הוא דאג ללות את להיטי הפופ שלו בקליפים בלתי נשכחים שהפכו אותו לילד הרע של המוזיקה הבריטית, לפחות עד שאיימי וויינהאוס הגיעה. עכשיו כל אלה מקובצים ב-DVD חדש, בעל השם עם הקריצה המודעת: "נכנס ויוצא מהכרה". הזדמנות נהדרת להיזכר בכמה מהקליפים המנצחים של הבחור.
Millennium - 1998
כשהוא חנוט בחליפת ערב יוקרתית, שיערו השחור משוח אחורה בג'ל ונשים יפות מקיפות אותו מכל פינה, רובי וויליאמס נראה בקליפ של "מילניום" יותר כמו רוג'ר מור ופחות כמו גארי בארלו. הקליפ, שליווה את הסינגל הראשון מאלבומו השני של רובי, היה מחווה ברורה לסרטי ג'יימס בונד, כולל כל הקלישאות האפשריות: נשים מפתות, שולחן הימורים, סירות מנוע, מכוניות שוות וכמובן, מזוודת ג'יימס בונד (שמכילה את ארוחת הצהריים של רובי).
השיר עצמו יותר מסמפל את הנעימה של ג'ון בארי ל-"You Only Live Twice" מסדרת הסרטים המפורסמת. "מילניום" היה השיר הראשון של וויליאמס שזכה לקליפ מלא אופי. המבט הזחוח של רובי, כמו גם השוט שלו במדי אסטרונאוט, מוקף נשים על הירח, היווה הצהרת כוונות מוחלטת: עם קריצה או לא, הוא ממשיך בכיוון אחד: למעלה.
Rock DJ - 2000
כשיצא האלבום השלישי של רובי, כבר היה מדובר בקונצנזוס. להיטים כמו "Angels" ו-"Strong" מיצבו אותו כזמר מוכשר ונעים לאוזן, אבל רובי לא עצר שם. את אלבומו השלישי " Sing When You're Winning" הוא קידם באמצעות רצף קליפים משובחים ובלתי נשכחים, שהביאו לו מוניטין בעייתי והרבה מאוד יח"צ.
את הקליפ של "Rock DJ" ערוצים כמו MTV ו-VIVA החליטו לצנזר ולערוך, בגלל קטע סטריפטיז שהולך קצת יותר רחוק מדי. וב"רחוק מדי" הכוונה לרובי, שפושט את תחתוני הנמר שלו ואז קורע מעליו את עורו, במין משל על המעריצים שדורשים מהזמר להשיל מעצמו שכבות של אינטימיות ופרטיות.
מראה השלד הרוקד כשמסביבו (שוב) בחורות יפות ברולרבליידס היה קשה במיוחד עבור החבר'ה מ-VH1, שעד היום מעדיפים לחתוך את הסרטון באמצע, בשלב בו רובי רק מחליט להוריד את המכנסיים. ולא עוזרת הכיתובית בסוף הוידאו, שמודיעה כי "אף אחד מהרוביים לא נפגעו במהלך צילומי הקליפ".
Supreme - 2000
אחרי שהיה ג'יימס בונד ואסטרונאוט, בקליפ של "Supreme" וויליאמס מממש פנטזיה נוספת שלו, הפעם בדמות בוב וויליאמס, נהג מירוצים בדיוני מהסבנטיז. לאורך הוידאו, נראה בוב כמתחרה הראשי של ג'קי סטוארט, נהג מירוצים סקוטי אגדי, ושניהם חוגגים נצחון אחר נצחון בדרך למה שנראה כהתנגשות חזיתית בלתי נמנעת על המקום הראשון באליפות פורמולה 1.
אבל בעוד סטוארט מוצג כטיפוס די צנוע וביישן, דמותו של בוב, באופן לא ממש מפתיע, מרבה להתהולל עם נשים, לנגן בגיטרה ולספק לא מעט דרמות וסקנדלים לעיתונים. הקליפ משלב קטעי ארכיון אמיתיים, כשדמותו של רובי מושתלת בהם דיגיטלית באופן כמעט מושלם. בקליפ נעשה שימוש במסך המפוצל, שהיה פופולרי מאוד בקולנוע של שנות השבעים. אבל העקרון המוצג בו במלוא תפארתו הוא עקרון ההיבריס: כשרגע לפני המירוץ המכריע, בוב מוצא את עצמו נעול בשירותים בעוד הנצחון והתהילה הולכים ליריבו המושבע. סצינת סיום קורעת לב ומתסכלת שכזו לא תמצאו באף קליפ אחר של רובי עד היום.
Eternity / The Road To Mandalay - 2001
למרות שהם לא נחשבים למוכּרים שבשיריו של רובי, לשני הקליפים יש סיבה טובה להכלל ברשימה זו. ל-"Eternity" הופק קליפ, על אף העובדה שבמקור לא נכלל בגרסה המקורית של האלבום. הוא מראה את רובי ואישה לא מוכרת באחוזת ענק, עוסקים בשלל פעילויות ספורט ופנאי. אחרי ששיחקו ביליארד, סנוקר, טניס וגם הספיקו לקפץ בפיג'מות על טרמפולינה ענקית, נראים השניים מחובקים, במה שיכול היה להחשב כקליפ קיטשי לחלוטין. אבל, ידיו המחבקות של רובי נאזקות על ידי שוטרים וכל הסיפור הופך לסצינת פרידה קורעת לב בין חתיכה אנונימית לפושע רומנטיקן.
כל מה שהתרחש לפני נחשף בקליפ של "The Road To Mandalay", שם מוצג רובי כפושע חלקלק שמתכנן בקפידה שוד של משאית מזומנים. חמושים באלות ובגור כלבים (אולי כבדיחה, ואולי כדי לסמן לנהג הנשדד שהם יודעים היכן הוא גר) החבר'ה חוגגים את השוד ב"קאסה מנדליי", אותה אחוזה בה חגג עם הבלונדינית מהקליפ הקודם.
ההחלטה לשחרר את הקליפים בסדר סיפורי הפוך, וסצנת המסיבה האופורית (בה רובי תוקע את ידו בדיוק באמצע עוגה ענקית), התבררו כצעד מנצח ובונה סקרנות. ועוד פרט טריוויה קטן: "Eternity" נכתב במקור לספייס גירל ג'רי האלוויל, ומהצילומים שמר רובי דווקא על מסיכת השוד שעטה בקליפ, כדי לבלבל פאפראצי טורדניים.
Come Undone - 2003
הסינגל השני מתוך האלבום "Escapology" ניסה לענות על השאלה, כמה אנשים אפשר לעצבן בפחות מחמש דקות? מסתבר שהרבה מאוד. במה שנחשב כקליפ השנוי ביותר במחלוקת של רובי, רואים את הזמר מתעורר בין שתי נשים, טרוט עיניים ומוקף שרידים של ליל הוללות דקדנטי באחוזה ראוותנית.
מעוטר בקרעי פלאשבקים ממאורעות הלילה הקודם, מציג הקליפ השערורייתי רשימה ארוכה של סיוטי צנזורה מגוונים, וכל זאת בארבע וחצי דקות בלבד: בית מפורק, אנשים מחוסרי הכרה, שברי זכוכיות, שתן, דם בכמויות, אלכוהול, סמים קלים, סמים קשים וכל מה שביניהם, עירום, בית נשרף, קטטה אלימה, תולעים, נחשים, עכברים, סיגריות, שחקניות פורנו, שריפה של פסל ישו, אורגיה המונית ופריים חמקמק של רובי מבלה עם שני דראג קווינס (כתגובה לשמועות הרבות על נטיותיו המיניות). לא פלא שכל תחנה אפשרית בחרה לשדר גרסה "נקייה יותר" של הקליפ, עד כמה שאפשר לנקות מחזה צבעוני שכזה.
Tripping - 2005
רבים רואים בשיר זה כמיוחד והאיכותי שבשיריו של רובי. הקליפ המלווה אותו לא נופל ממנו ברמת איכות והעניין,כשהפעם בחרו רובי והבמאי יוהן רנק (שעבד בעבר עם מדונה, סווייד, קיילי וביונסה ואף תחזק קריירה מוזיקלית קצרה בניינטיז כ"סטאקה בו") ליצור סיפור בזכות חיבור והדגשה של אלמנטים ויזואלים.
בסרטון נראה רובי בחלום או הזיה מסוייטת בשנות החמישים, מוקף חזיונות מתעתעים ואי לוגיקה מוחלטת. אדם גבוה במיוחד במעלית, צמד תאומות קריפיות במושב האחורי של מכונית ותינוק במדי מלח שמזהיר אותו על "אלימות מתקרבת" הם רק חלק מהמראות המעוותים שנחשף אליהם רובי. אלמנט חשוב שחוזר בקליפ הוא הליכה במקום מבלי להתקדם, וזה קורה לרובי במסדרונות אינסופיים, גרמי מדרגות לשומקום ונסיעה ללא תכלית בנוף עירוני מלאכותי.