ספין דוקטורס
תוכנית הריאליטי של היחצנים ג'ונתן שיבן וסיימון הק, "אמני הספין", היא ההצצה הכי מצחיקה ומוצלחת לתעשיית הבידור שנראתה בשנים האחרונות. ככה "TLV" היתה צריכה להיות
תככים, מזימות, סלבס וכסף מתגלגל הפכו לא מכבר לידידיה הטובים ביותר של כל תוכנית ריאליטי העוסקת בעולם הבידור. עד היום ראינו אותם משחקים תפקיד ב"פרויקט מסלול" - גם אם היו שוליים בה - בתוכניות המתעדות את חייהם של הסלבס למיניהם (קים קרדשיאן על אלף עונותיה, בריטני ספירס ב"כאוטיק" ואם תרצו, גם אצל הבובלילים) ובעיקר ב-"TLV: עושים את תל אביב", בה ארבעה צעירים ניסו את דרכם בעולם התרבות והבידור הישראלי.
הק ושיבן. האמת המשעשעת שמאחורי התעשייה הנוצצת (צילום: MCT)
אבל תצוגת תכלית מוצלחת כמו ב"אמני הספין", ששידורה הסתיים לא מכבר בערוץ !E בארצות הברית והחל לאחרונה במקבילה הישראלית (שני, 22:20, ערוץ !E), עוד לא עשו. במרכז התוכנית, שאותה הפיקה קרדשיאן, שנחשפה לעולם הזה בענק בשנים האחרונות, ניצב זוג מנהלים, החולקים את חייהם גם אחרי שעות העבודה: ג'ונתן שיבן וסיימון הק, בעלי משרד יחסי הציבור "Command PR".
מדובר בצמד הומואים משעשעים ועצבניים, ששולטים ביד רמה בארבע עובדות צייתניות. אלה נמצאות דרך קבע בשני קרבות תמידיים. האחד: לְרַצוֹת את הבוסים ולספק את צרכי המשרד - מרכישת ארוחת צהריים להומלס כדי שיזוז מסט צילומים ועד לגיוס סלבס לאירוע יחצני כלשהו. השני: לשמר את חייהן הפרטיים, מצרך נדיר ולא מוערך בתעשייה התובענית.
בדרך להגשמת מטרותיהן של העובדות ומטרות העל של צמד היחצנים (להתברג גבוה בתעשיית הבידור ולגייס עוד לקוחות כמובן), נתקל הצוות כולו באירועים מביכים (בהשתתפות שאנון דוהרטי), פרסונות הזויות, כמו מיליארדר מפוקפק שרוצה לקדם את עסקי חברת בגדי הים של אשתו, ומתחרים מוזרים, כמו צמד התאומות סוזי וניקי, תאומות יח"צ הזויות שלא ברור מהיכן נחתו.
מחיר התהילה
אחרי צפייה בארבעת פרקי הסדרה ששודרו בארץ עד עתה, במרתון שנערך בסוף השבוע האחרון ב-!E, קל להבחין בשתי בועות שמתפוצצות, גם אם באופן מתוסרט למדי (אבל הרי כל ריאליטי נעשית כך בימינו).
"אמני הספין". צפו ביום בחיי המשרד
קודם כל, ישנה הבועה האישית: המציאות שצפה על פני השטח אל מול העבודה הנוצצת. לצד המכוניות המפוארות בהן מתניידים אנשי המשרד, דירה מהממת אותה חולקים (זהירות, ספוילר: לא לנצח) ג'ונתן וסיימון ולקוחות מפוצצים בדולרים, גם לאנשי היח"צ המוצלחים ביותר יש בעיות עיכול, ועובדות שנאלצות לוותר על חייהן הפרטיים. והלקוחות? לא תמיד מרוצים. ממש לא.
הבועה השנייה שמתפוצצת ב"אמני הספין", היא בועת יחסי הציבור המקצועית. כדי להגיע לאירוע המושלם, כך ילמדו מי שלא בקיאים ברזי התעשייה וגם כמה כאלה שכן, יש לא מעט הקרבות. מנהלי המשרד נאלצים לשבת במבנה רעוע עם שלט קטן מאוד על הדלת, בחדרון אותו הם חולקים עם העובדות ולמרות העבודה עם מיליונרים, משרד יחסי ציבור בינוני שכזה לא יכול להרשות לעצמו גאדג'טים בשווי עשרות אלפי דולרים.
יותר מכל, אנחנו למדים בצורה ברורה יותר מבתוכניות אחרות את מה שנעדר מ-"TLV": עד כמה התעשייה הזו מושתתת על צילומי יחסי ציבור מוזמנים, איך מצמידים מישהי שרוצים לקדם לסלבריטאית מוצלחת יותר, כמה איש יחסי ציבור צריך להשקיע ולהאמין באותם זיופים ושקרים קטנים כגדולים ושוב, מה המחיר שצריך לשלם כדי להתחכך בזוהר. לפעמים, כאמור, זה מגיע אפילו לבעיות בקיבה.