כאוס: מחשבי הבנק הגדול באוסטרליה קרסו
11.5 מיליון לקוחותיו של הבנק הלאומי ייאלצו להעביר את סוף השבוע בלי גישה לחשבונותיהם, וחלקם גם ללא משכורת. קובץ פגום גרם למחיקת כמות אדירה של תנועות בנקאיות
תקלה חמורה במערכת המחשוב של הבנק הלאומי האוסטרלי (NAB) גרמה בסוף השבוע לכאוס במערכת הכספומטים של הבנק, והותירה מיליוני לקוחות ללא גישה לחשבונותיהם. הבנק, הנחשב לגדול ביותר באוסטרליה, מסר כי קובץ פגום גרם למחיקת כמות אדירה של תנועות בנקאיות - בהן משכורות, העברות בנקאיות ופעולות בורסאיות.
דוברת הבנק, מייגן טלפורד, אמרה כי הבנק החליט לפתוח את סניפיו באופן חריג בשבת וביום ראשון ולתגבר את מערך שירות הלקוחות, בעוד טכנאי מחשבים פועלים לתיקון התקלה. מערכת האינטרנט של הבנק כמעט שאינה מתפקדת עקב עומס אדיר של גולשים.
"אנחנו מתנצלים ומבינים שהתקלה גרמה לחוסר נוחות גדולה מאוד.
אנו פועלים לתיקון הבעיה", אמרה טלפורד. לדבריה, הקובץ הפגום החל לגרום לשיבושים כבר ביום רביעי אך עיקר הנזק נגרם בשני ימי העסקים האחרונים. בין היתר שובשה מערכת החשמל בסניפים, דבר שגרם לקריסתם של כספומטים רבים. הבנק סירב למסור כמה כספומטים הושבתו. "בעיות חשמל נבעו מעומס רב שנוצר על המערכת כחלק מהניסיונות לתקן את הבעיה", הסבירה טלפורד.
לפי שעה לא ברור מתי יחזרו מערכות הבנק לעבודה סדירה. לבנק הלאומי האוסטרלי כ-11.5 מיליון לקוחות, אך לפי שעה לא ברור כמה מהם נפגעו באופן ישיר. סוכנות הידיעות האוסטרלית דיווח כי גם פעולות שביצע בנק HSBC באמצעות הבנק האוסטרלי נפגעו - אולם תוקנו באופן ידני.
התקלה החמורה במערכות NAB באה בתזמון רע מאוד לקברניטי הבנק, הנמצא כמו שלושת הבנקים הגדולים האחרים באוסטרליה תחת ביקורת נוקבת עקב העלאת תעריפי העמלות. ראש הממשלה, ג'וליה גילארד, אף קראה ללקוחות שאינם מרוצים להחליף בנק. בשבוע שעבר הגישו 250 אנשי עסקים תביעה ייצוגית נגד NAB בטענה שלא דיווח על היקף החשיפה שלו לחוב האמריקני במהלך המשבר הכלכלי.