משרד התחבורה אישר, החשמליות עושות עליה
המתקפה החשמלית על שוק הרכב הישראלי עולה שלב. משרד התחבורה אישר גם למיצובישי לייבא ארצה מספר מכוניות חשמליות מדגם i MiEV. אלה יצטרפו למספר הולך וגדל של חשמליות לצורך בחינה וניסוי בישראל. בהן מספר מכוניות רנו פלואנס וקנגו, כשבדרך כבר ממתינות ניסאן עם הליף וסיטרואן עם ה-C-Zero
החשמליות מגיעות. משרד התחבורה הודיע כי אישר גם לחברת כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל, ייבוא של שלוש מכוניות חשמליות. ה-i MiEV הקטנות של היצרנית מיפן, יצטרפו ל-13 מכוניות רנו פלואנס שאושרו לבחינה וניסוי על כבישי ישראל על-ידי חברת בטר-פלייס. בכך עולה מספר היבואניות שכבר קיבלו אישור לניסוי רכב חשמלי בישראל לשלוש - גם חברת קרסו, יבואנית רנו, זכתה באישור המיוחל עבור המסחרית הקטנה קנגו, עם מנוע חשמלי.
- כך תגבה המדינה מס על טעינת מכוניות חשמליות
- רשמי: בטר פלייס הפכה ליבואנית רכב
- מיצובישי: החשמלית תגיע לאירופה בסוף 2009
במשרד התחבורה מוסיפים כי בחודשים הקרובים יגיעו ארצה מספר דגמים נוספים של כלי רכב חשמליים, מבית ניסאן ופיז'ו-סיטרואן. במקרה של הניסאן יש להניח כי מדובר בליף החשמלית, שמתחילה להימכר בארה"ב בשנה זו. יבואנית ניסאן לישראל, חברת קרסו, סרבה לאמת זאת.
פיז'ו i-on וסיטרואן C-ZERO – האחיות התאומות של מיצובישי i MiEV, יגיעו לצרכי תקינה בסביבות חודש מרץ 2011, תאריך תחילת שיווק המכוניות בארץ אינו ברור בינתיים. החשמליות העירוניות שלמיצובישי, פיז'ו וסיטרואן מגיעות עם מנוע בעל הספק של 64 כ"ס וטווח נסיעה מוצהר של 160 ק"מ - נתון שנתפס כיום כרף כניסה לעידן החשמלי.
מחברת "כלמוביל" נמסר כי לאחר סיום שלב התקינה, הם מעריכים כי i MiEV תשווק כאן החל מהרבעון האחרון של 2011.