דן: הצרפתים נסוגו מהרכבת הקלה עקב לחץ פוליטי
התאגיד הצרפתי "ואוליה" נסוג מפרויקט הרכבת הקלה בירושלים ובחברת דן טוענים כי החלטתם נובעת מלחץ ארגונים פרו פלסטינים. נציג החברה מכחיש: "שיקולים כלכליים בלבד"
התאגיד הצרפתי לתשתיות ואיכות הסביבה "ואוליה" נסוג מפרויקט הרכבת הקלה בירושלים ובחברת דן טוענים כי הרקע לכך הוא לחץ של ארגונים פרו פלסטינים. פרויקט הרכבת הקלה צבר בשנים האחרונות עיכובים רבים והתאגיד כבר הביע בעבר את רצונו לוותר על חלקו בפרויקט, אך בתגובת היום (א') לסוכנות הידיעות AP הכחישו הצרפתים כי לחץ פוליטי הוא שהביא להחלטתם.
איתן פיקסמן, דובר חברת דן, אמר היום כי "בשלב מסוים בשנת 2009 חברת ואוליה היתה נתונה ללחצים כבדים מצידם של ארגונים פרו-ערבים ואנטי-ישראלים, שדרשו ממנה לסגת מהפרויקט בירושלים. לאור ההליכים המשפטיים המתנהלים נגדה, החליטה החברה להפסיק את פעילותה בפרויקט".
הרכבת הקלה בירושלים, האם תצא לדרך באפריל 2011? (צילום:AP)
תחילה ביקשה "ואוליה" למכור 5% ממניותיה לחברת "דן", אך מאוחר יותר נמלכה בדעתה ומכרה את המניות לחברת "סיטיפס" היריבה. בתגובה, פתחה חברת דן בהליכים משפטיים נגד החברה הצרפתית.
יוני יצחק, נציג ואוליה בישראל, הכחיש את הטענות לפיהן החברה נכנעה ללחצים פוליטיים. "החלטותיה של החברה מבוססות על נימוקים כלכליים ופיננסיים בלבד ולא על נימוקים פוליטיים", אמר.
הפלסטינים הביעו מורת רוח רבה מפרויקט הרכבת הקלה בירושלים, ופנו לארגונים ערבים ובינלאומיים בבקשה שיתמכו בזכויותיהם בירושלים. ראש מחלקת ירושלים בלשכת אבו מאזן, אחמד רווידי, אמר לפני מספר חודשים לסוכנויות הידיעות הזרות כי "מטרת הפרויקט היא לקשר בין ההתנחלויות לירושלים המערבית. הם משתמשים באדמתנו, אדמה פלסטינית. הרכבת אינה חוקית וההתנחלויות לא-חוקיות".
הפלסטינים לא הסתפקו בהבעת ביקורת מילולית ופנו אשתקד לבית משפט בצרפת בדרישה לכפות על שתי חברות צרפתיות, "ויאוליה" ו"אלסטום", לבטל את הפרוייקט. השתיים שותפות בחברת "סיטיפס" שמבצעת את העבודות. בית המשפט הצרפתי קבע באחרונה כי יש לו סמכות לדון בנושא, אך מועד הדיון הראשון טרם נקבע.
Read this article in English