חקירה: האם גוגל שוב התערבה בתוצאות החיפוש?
גוגל נאשמת שוב בהטיית תוצאות חיפוש, בפעולה שנועדה לייקר חבילות פרסום בשירותיה ואפילו בהתנהגות בריונית כלפי לקוחות שהעלו לאתריהם פרסומות של מתחרים. האיחוד האירופי פתח בחקירה
לפי הודעה של האיחוד האירופי שהתפרסה היום (ג'), יפתח האיחוד בחקירת הענף האירופאי של גוגל. החשד – ניצול לרעה של מעמדה השולט כמנוע חיפוש, על מנת להחליש שירותים מתחרים.
גוגל נחקרת לאור תלונות רבות של עסקים ברשת, שטענו שהיא מנמיכה בשיטתיות את מעמדם של שירותים המתחרים לה. אתרי השוואת מחירים כמו CIAO ו- Foundem מבריטניה, צרפת ומדינות אחרות דיווחו על פגיעה ברווחיהם, בשל מקום נמוך שנתנה להם גוגל בתוצאות החיפוש. בנוסף, נטען שאימפריית האינטרנט הורידה את מדד האיכות של חברות מתחרות שהיו מעוניינות בלינקים ממומנים - מה שייקר את מחיר הפרסום שלהן בגוגל.
גוגל גם נחשדת בכך שכפתה על לקוחותיה בלעדיות ושאסרה עליהם לפרסם את שירותיהם באתרי חיפוש מתחרים. החברה גם הורתה, לכאורה, ללקוחותיה להסיר פרסומות של שירותים מתחרים לגוגל מאתריהם.
זו לא הפעם הראשונה שהחברה האמריקאית נאשמת בהטיית תוצאות חיפוש. לפני חמישה חודשים האשימה חברת ניווט צרפתית את גוגל בפגיעה במעמדה בתוצאות החיפוש, על אף שהיא עצמה לקוחה של גוגל.
פעולות אלו מנוגדות לחוקי התחרות באיחוד האירופי. אם יוכחו כנכונות, צפויה גוגל לספוג קנסות ונזק תדמיתי.