פורשה נותנת אישור לקאיין קטן
כחודשיים לאחר הצהרת הכוונות, חושפים בפורשה את אחד הסודות הכי פחות כמוסים בתעשיית הרכב - הקאיין הגדול, החזק והיקר, יזכה כמו ביצרניות יוקרה אחרות לאח קטן וזול יותר
הקאיין יקבל אח קטן, העונה לפחות בינתיים לשם קאג'ון. יצרנית מכוניות הספורט פורשה מאשרת באופן רשמי כי רכב הפנאי קאיין, יזכה בעתיד - הלא כל-כך רחוק - לגרסה מוקטנת. בכך מיישרת פורשה קו עם יצרניות מכוניות יוקרה אחרות דוגמת ב.מ.וו, אודי, ובמידה מסוימת גם מרצדס ולקסוס. בהודעה לעיתונות שפרסמה היצרנית, נאמר כי צוות הפיתוח קיבל אור ירוק להמשיך את הרעיון עד לדגם מוכן ומזומן לייצור סדרתי.
הלכה למעשה מדובר ביישום נוסף לפלטפורמה המוכרת של פולקסווגן, המשמשת את אודי עם ה-Q5, האח הקטן של ה-Q7, המבוסס בעצמו על פיתוח משותף של פורשה ופולקסווגן - קאיין וטוארג בהתאמה. הקאג'ון (שם זמני?) אמור להתמודד כמובן גם עם ה-X3 המצליח של יצרנית יוקרה אחרת, ב.מ.וו.
לפני כשבועיים אמר מרטין וינטרקורן, מנכ"ל קונצרן פולקסווגן המחזיקה בפורשה, כי הקאג'ון הוא פחות-או -יותר עובדה מוגמרת. הצגת רכב הפנאי החדש אמורה לשרת את המטרה שהציב קונצרן פולקסווגן לפורשה: הגדלה משמעותית של נפח המכירות - עד כדי הכפלה - בטווח הזמן הבינוני.
שי דואני, מנהל מותג פורשה בישראל, אמר ל-ynet כי עדיין לא התקבל מידע על מועדי שיווק עתידי, כמו-גם טווח מחיר. "נשמח להגדיל את היצע הדגמים שלנו גם לאוכלוסיה שעד היום לא יכולה הייתה לרכוש פורשה", אמר. לפני הערכות, הקאג'ון יהיה זול משמעותית מהקאיין, אשר בגרסתו העדכנית מתחרה אפילו בגרסאות יקרות יותר של הטוארג מבית פולקסווגן. יש להניח כי דגם קטן וזול יותר, יעמיד תחרות קשה עוד יותר לרכב הפנאי המוכר.