שתף קטע נבחר
 

נתניהו: יש מגעים להנחת מסילת רכבת לעיראק

אחרי אילת, גם בגדד על הכוונת. ראש הממשלה מגלה כי ישראל נמצאת במגעים עם עיראק לגבי הנחת מסילת ברזל משותפת בין המדינות, דרך ירדן. ותהיה כמובן גם רכבת עמק חדשה, וכנראה גם רכבת ביהודה ושומרון

לא התפרסם בוויקיליקס: ראש הממשלה מגלה כי מתנהלים מגעים עם "שכנינו" להקמת רכבת בין חיפה ועיראק. בטקס חנוכת מנהרות הכרמל שנערך אתמול (ג'), סיפר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על פרויקט תשתיות שאפתני במיוחד: קו רכבת שיחבר בין חיפה ועיראק. "אני יודע שזה נשמע לכם כמו חזון למועד, אבל זה חזון ויהיה לו מועד", הבטיח נתניהו, ואף גילה כי "אנחנו כבר שוחחנו על כך עם שכנינו".

 

לדברי נתניהו, קו עתידי שיחבר את ישראל עם ירדן ועיראק, יהווה המשך לקו הנמצא כיום בהכנה לביצוע: "רכבת העמק", שתחבר בין חיפה ובית-שאן. "אנחנו סוללים מחדש את רכבת העמק, ואנחנו נחבר את חיפה וגם את נמל חיפה לקו הירדן", אמר ראש הממשלה. "פעם הייתה רכבת כזאת. הרכבת הזאת בקלות יכולה להתחבר לרכבת בצד השני, שעולה לרמת אירביד ומשם ממשיכה מזרחה לעיראק".


נתניהו: "לחזון יש מועד" (צילום: אריאל ירוזולימסקי)

 

יש לציין כי מלבד הצהרת הכוונות של נתניהו בעניין הרכבת לעיראק, מבטיח שר התחבורה, ישראל כץ, לקדם קווי רכבת גם ביהודה ושומרון. "בכוונתי לעמוד בהתחייבותנו לתכנן רשת רכבות ביהודה ושומרון, שתתחבר לרשת הרכבות של רכבת ישראל", הצהיר כץ לפני כחודשיים.

 

רה"מ סוגר מעגל, פעמיים

אלא שעל האופטימיות של נתניהו העיבו דברים שהוא עצמו אמר, כשסיפר על ההיסטוריה של פרויקט מנהרות הכרמל - היסטוריה שיכולה ללמד רבות על התנהלות פרויקטי תחבורה בישראל: "אני חייב לספר לכם משהו מיומני האישי", אמר לנוכחים בטקס. "ב-29 בינואר 1997, לפני 13 שנה, השתתפתי בטקס הנחת אבן הפינה במנהרות הכרמל. עברו שמונה שנים וב-24 ביולי 2005, הפעם כשר אוצר, חתמתי על הסכם הזיכיון להקמת פרויקט מנהרות הכרמל. בינואר 2007 החלה בניית המנהרות. 10 שנים תמימות של בירוקרטיה, והנה היום, בסוף 2010, אנחנו חונכים את הפרויקט".

 

מעניין לציין כי ביום ראשון הקרוב אמור נתניהו לסגור עוד מעגל, כאשר לממשלה תוגש החלטה לפיה הרכבת הקלה בתל-אביב תוקם במימון מלא של תקציב המדינה. כמו במקרה של מנהרות הכרמל, גם בפרויקט הרכבת בתל-אביב יש לנתניהו מעורבות ארוכת-שנים: ב-18 באוגוסט 1996 השתתף בקידוח ניסיון ראשון לקביעת התוואי של הרכבת - שאז עוד תוכננה כרכבת תחתית.

 

"אם לא נבצע את פרויקט הרכבת התחתית נשלם מחיר יקר מאוד", אמר לפני 14 שנה ל'ידיעות אחרונות'. "המחיר יהיה בזיהום אוויר, בעיות תברואתיות וסביבתיות, ובאובדן של זמן יקר". נתניהו אף הבטיח לראש עיריית תל-אביב דאז, רוני מילוא, כי הממשלה תעשה מאמצים להתחיל בהקמה המעשית של הפרויקט לפני שנת 2000.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יריב כץ
עם רכבת העמק נגיע לעיראק?
צילום: יריב כץ
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים