האם זו הפרארי המהירה ביותר?
יצרנית מכוניות הספורט חשפה גרסת מירוץ סופר-מהירה, לאחת המכוניות הסדרתיות המהירות מעולם. ולא, אין לכם צ'אנס לרכוש אחת
פרארי חשפה אתמול (ה') בתערוכת בולוניה את ה-458 "צ'אלאנג'" - גרסת מירוצים של ה-458 "איטליה". המתכון מוכר מארבעת הדגמים הקודמים - 348, 355, 360 ו-430 - שנשאו כולם את השם "צ'אלאנג'": אותו מנוע, פחות משקל, והרבה יותר אטרף.
התוצאה, לפי פרארי, היא זמן הקפה מהיר בשתי שניות מזה של קודמתה במסלול פיוראנו: דקה, 16 שניות ו-5 עשיריות. לשם השוואה, ל-458 המיועדת לכביש נדרשות כמעט 10 שניות נוספות כדי להקיף את המסלול.
המנוע של ה-458 נשאר ללא שינוי: V8 בנפח 4,499 סמ"ק, עם 570 כ"ס. אולם נדמה כי הדימיון בין גרסת המירוצים ומכונית הכביש נגמר במנוע: בפרארי מספרים כי יחסי ההעברה וכיול תיבת ההילוכים שונו, "כדי להבטיח מומנט גבוה יותר בסל"ד נמוך". לראשונה בגרסאות המירוץ שלה, פרארי גם התקינה במכונית דיפרנציאל אחורי אלקטרוני.
כמו בכל קודמותיה, גם כאן ניתן דגש מיוחד להפחתת משקל: בפרארי מציינים כי נעשה שימוש נרחב בחומרים קלים - כמו סיבי-פחם - בחלקי מרכב שונים. נתון המשקל אמנם חסוי, אך ניסיון העבר מלמד כי הפער יהיה משמעותי: גרסת המירוצים של ה-430 הייתה קלה ביותר מ-200 ק"ג ממכונית הכביש.
בפרארי אומרים עוד כי המתלים של הצ'אלאנג' - שהונמכו ב-50 מ"מ לעומת גרסת הכביש - זכו לכיול מותאם למסלול. גם בקרת האחיזה - "F1-TRAC" - פותחה לשימוש במסלולי מירוצים, וביחד עם הדיפרנציאל האלקטרוני היא אמורה להבטיח יציבות מרבית והאצה אופטימלית בכניסה ויציאה מפניות.
כמו כל גרסאות הצ'אלאנג', גם ה-458 מיועדת להשתתף במירוצים ייעודיים: כל המכוניות המשתתפות הן מאותו דגם. סדרת הצ'אלאנג' של פרארי החלה את דרכה ב-1993, עם ה-348, וכיום מתקיימות אליפויות באיטליה, אירופה וצפון אמריקה. בשנה הבאה צפויה להתקיים גם סדרת מירוצים באסיה.