מסירות דו"ג: צניחה של כ-20% לעומת 2009
בחודש נובמבר עלו רק כ-1,100 כלי רכב דו-גלגליים על כבישי ישראל, ומתחילת השנה נמסרו בסך הכל כ-14 אלף קטנועים ואופנועים חדשים - ירידה של יותר מחמישית לעומת אשתקד
התייקרות הביטוח עושה שמות בשוק הדו-גלגלי. למרות שבחודש נובמבר מכרו יבואני הקטנועים והאופנועים 1,088 כלי רכב חדשים, עליה זניחה של פחות מ-100 כלים לעומת החודש המקביל אשתקד (בו נכנסה לתוקפה התייקרות ביטוח החובה), נתוני המכירות השנה ממשיכים להעיד על קריסת שוק הרכב הדו-גלגלי. בכירי השוק מודעים לכך היטב, ומנסים להפיח בו חיים בדרכים שונות, כולל מבצעי מכירות אגרסיביים - שתועלתם כאמור גדולה. כדאי להזכיר כי רק בחודשים פברואר (שיא החורף הקודם) וספטמבר (חודש החגים) השנה, נמכרו פחות כלים לרוכבים.
למרות המצב הקשה, יבואני הרכב הדו-גלגלי יזכו בעוד כשבועיים לשביב של תקווה, כאשר ח"כ כרמל שאמה הכהן, יכנס כנראה לתפקיד יו"ר ועדת הכלכלה. שאמה הכהן תמך במאבק הרוכבים כנגד הייקור הקיצוני בתעריפי פוליסות ביטוח החובה, ומכיר כנראה היטב את הצעדים שיש לנקוט כדי למנוע את החמרת המצב. בעיקר קידום הליכי חקיקה האמורה להפחית את תעריפי הביטוח.
בחישוב חודשי - וגם בזה השנתי - ממשיך מותג הקטנועים הטאיוואני סאניאנג, להוביל את טבלת המכירות. הוא עושה זאת בפער משמעותי לפני מתחרהו העיקרי והיחיד למעשה, קימקו.
חמשת המובילים במסירות נובמבר:
1. סאניאנג, 508
2. קימקו, 275
3. פיאג'ו, 105
4. ימאהה, 64
5. הונדה, 46