פאשן בין דוכני הפלאפל
המעצב אבינת גוסטמן בחר למקם את הבוטיק שלו בלב ההמולה של שוק בצלאל, ולהנות מכל מה שיש למיקום יוצא הדופן הזה להציע: עוף בגריל, פלאפל וכמובן שלל עוברי אורח סקרנים, שיצרו סביב החנות באזז שלא מהעולם הזה. רונה מלכין בשיחה עם המעצב, בליווי תמונות של לאה גולדה הולטרמן
לאחרונה נפתחה, בין דוכן הפלאפל המיתולוגי לשלל באסטות המציאות והעודפונים בשוק בצלאל, החנות שהכי לא הייתם מצפים למצוא במקום. אבינת גוטסמן, מעצב מבטיח, בחר לפתוח בשוק את "Retail 1.1" בוטיק שמכיל ליין בעיצובו. הבוטיק, קטן אך נשכני, נפתח בחודש האחרון וכבר נהנה מתנועה ערה ומהבאזז המתבקש. "יש פה תחושה אמיתית של מקום אותנטי. זה מקום שכולם מגיעים אליו, ומכיוון שזול הפך לקול, גם האנשים שקונים ביוקר וכמובן שגם מי שרוצה לקנות בזול מגיע לכאן. זה משמח אותי, כי בעיני בגדים מעוצבים צריכים להיות נגישים לכל כיס ולכל אדם".
העיצובים שלו גם מגיעים ללאומו ווג. טרי פויזן עם פריטים של אבינת גוטסמן (צילום: לאה גולדה הולטרמן)
לגוטסמן, בוגר בית ספר לעיצוב אופנה בפריז, זו התנסות ראשונה בחלל וליין משלו, אליו הוא מגיע אחרי שעיצב קווי אופנה בהודו, או יותר נכון – ליינים שהיו חיקויי מותגים מוכרים, מהסוג שנמכר כעת לידו בשוק. "החוויה בהודו הייתה בונה באופן בלתי רגיל, באמת, למדתי שם המון!", הוא אומר ומחייך. לפני כשנתיים חזר ארצה והחל ללמוד פילוסופיה ובמקביל לעצב פריטים שנמכרו בחנויות קונסיגנציה.
הרעיון לפתוח בוטיק בשוק בצלצאל התעורר אצל גוטסמן אחרי שלקח חלק בבינאלת האמנות הבינלאומית בבת ים. "השתתפתי בשת"פ עם אדריכלים איטלקיים, שהכינו יחידות קמעונאיות ארעיות – מעין חנויות פופ-אפ. אני קיבלתי אחד כזה שמוקם באזור בבת ים שכולם הגיעו אליו, גם הקהל של הביאנלה וגם עוברי אורח. זה היה נהדר לראות אנשים שלא קונים בדרך כלל בגדי מעצבים נהנים ממשהו קצת שונה ומתוחכם. אחרי הביאנלה החלטתי לנסות ולהמשיך עם הקו הזה והגעתי לכאן, לשוק בצלצאל." המיקום כמובן משפיע על הפורמט של החנות: "אנחנו חנות שנוטלת השראה מחנויות מהסוג שאפשר גם למצוא באלנבי - לא בוטיק, לא בסטה, אלא משהו בין לבין. מבחינת האופי זה יותר המשך של השוק מאשר של שינקין".
הבגדים של גוטסמן כבר צוברים הצלחה, ולראייה - בגליון דצמבר של ווג גברים איטליה העלו תמונות של להקת טרי פויזן שצילמה לאה גולדה הולטרמן (שאתם כבר צריכים להכיר כבעלת הטור שלנו בערוץ האופנה "נערת שוליים"), כאשר חבריה עוטים בגדי מותגים שנשלחו מטעם המגזין, לצד שורטס וטייצים בעיצובו של גוטסמן, ושצירפה הסטייליסטית, מעיין גולדמן. כבוד ושיק? לחלוטין.
השורטס של פטיט והמכנסיים של לואיזה - אבינת עיצב. טרי פויזן לווג איטליה (צילומים: לאה גולדה הולטרמן)
אופנת הבוהמה
בחנות של גוטסמן מוצעים פריטים בטווח מחירים מגוון שמתחיל ב-29 שקלים. הקו עצמו נוטל השראה מאופנת מסיבות ומהמראה הבוהיימני-היפסטרי, שעליו טוען גוטסמן לבעלות מסוימת: "אני יכול לומר שאני וקבוצת החברים שלי היינו מראשוני ההיספטרים בארץ, כבר לפני כעשרים שנה. כל המסיבות שלנו, בגדי יד שנייה וההיצמדות לבגדים זולים, במסגרת התקציב המוגבל שעמד לרשותנו, בא לידי ביטוי גם בליין שלי".
לבגדים יש גם טאץ' גיאומטרי מורגש. בין הפריטים המוצלחים שניתן למצוא כאן: חולצות כותנה לבנות חצי שקופות עם סיומת בד שחורה, גופיות כותנה שחורות עם מחשופי גב מעניינים, טוניקות מבדים דקיקים ומבריקים שנסגרות ברוכסן לכל אורכן, סריגי משי בצבעי יסוד ובשחור, וכן שמלה שחלקה העליון וחלקה התחתון הם שני עיגולי בד שלמים המתחברים באזור המותניים.
ומי לובש את הפריטים האלו? "הלקוחות שלנו מתחלקים לשלושה סוגים. אלו שמכירות את המותג מהפעילות שלו בשנתיים האחרונות בארץ, לקוחות צעירים יחסית, שמגיע לדוכן בזכות הבאזז והכתבות וקהל עוברי האורח בשוק בצלצל. בעבור כולם, אני עושה בחירות מדויקות מנסה להביא דברים מגניבים ואיכותיים במחירי שוק". רשמנו לפנינו.
צילום: לאה גולדה הולטרמן
סטיילינג: מעיין גולדמן
איפור: נגה תמיר
שיער: קובי מרקורי
אבינת גוטסמן. "1.1 Retail", שוק בצלאל בתל אביב.