לפני ה-WRC, המיני מגיעה לדקאר
מתחרה חדשה במירוץ הסיבולת המפורסם בעולם - מיני כפולת הנעה עם מנוע חזק במיוחד. קבוצת X-רייד במסגרתה תתחרה, תהיה מהגדולות שהשתתפו אי פעם בדקאר המפרך
המיני של ב.מ.וו תתחרה בדקאר. כרגיל במירוצי המדבר, זו לא תהיה אמנם המכונית עצמה, אלא שיבוט ויזואלי עם מכלולים שאינם קשורים כלל לרכב הסדרתי שנושא את השם. המכונית הקטנה בעבר, שתפחה במידותיה לצורך האירוע, תהיה חלק מקבוצת המירוצים X-רייד. בקבוצה רומזים כי המיני עתידה להחליף את רכב המירוץ שהתבסס על ("בעיקר נראה כמו") ה-X3 של ב.מ.וו.
את האור הירוק לפרויקט נתנה, כך מנהל קבוצת המירוצים, ב.מ.וו יחד עם לא אחרת ממגנה-שטייר, בת-בית מוכרת והאחראית על לא מעט פיתוחים וייצור סדרתי של דגמי החברה. לדברי אנשי הקבוצה, הרצה ראשונה של המכונית החדשה תתבצע בעוד ימים ספורים. הודעה מעט מפתיעה, שכן המירוץ יוזנק לדרכו בעוד כשלושה שבועות - ה-1 בינואר 2011, מבואנוס איירס, ארגנטינה.
המיני תונע באמצעות אותה יחידת הנעה פופולרית בה עשה שימוש גם ה-X3, מנוע ה-3.0 ליטר טורבו-דיזל של ב.מ.וו, המהווה פלטפורמה מאד פופולרית כיום במירוצי סיבולת קשים. בגרסתו זו יפיק המנוע 315 כ"ס ומומנט של כ-72 קג"מ. לדברי הקבוצה, המיני תציג עדיפות משמעותית על מכונית המירוץ הקודמת בה עשו שימוש, ולשם כך שונו מיקומים של אבזרים שונים, בעיקר כדי להוריד עוד יותר את מרכז הכובד.
המיני תהיה גם קצרה ונמוכה ביחס לב.מ.וו, ותהנה מסרח עודף אחורי קצר ב-10 ס"מ. המיני אמורה להיות נוחה בהרבה יותר לטיפול שוטף, עניין בעל משמעות אדירה במירוץ סיבולת ארוך. לטענת הקבוצה, זמן החלפת כל מעטפת המכונית, עומד על חצי שעה בלבד. קבוצת המירוץ תהיה הגדולה ביותר שהשתתפה אי-פעם בדקאר, ותכלול לא פחות משבע מכוניות, שתי משאיות מירוץ (מ.א.ן וקמאז), שמונה משאיות טיפול ברכבי המירוץ, שישה כלי רכב מסייעים נוספים ושני רכבי עיתונות.
נהג הראלי הצרפתי גרלן שישרי (Guerlain Chicherit), שסיים אשתקד את הדקאר במקום חמישי עם ב.מ.וו X3 CC, יאחוז בהגה. אגב, שישרי הוא אלוף העולם לשעבר בסקי-בורד בסגנון חופשי.